Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Ok så då tar jag pergotime enl ordination på asken och kollar ÄL som vanligt. Så ovitrellen skyndar bara på ÄL eller varför ska man ta den om testet visar ÄL redan?
Holly: När fick fragmin/clexane ordinerar i Sverige så skulle jag ta det till v 12. Men jag tror Dr D ordinerar annorlunda.
Jag fick också IL outspätt, dock under sjukt lång tid... typ fyra timmar.
Ikväll är jag jävligt bitter och missunnsam. En av mina bästa kompisar som under 15 år varit övertygad om att hon aldrig vill ha barn, ändrade sig i april och är nu i vecka 12 (avslöjade hon idag). Och hennes största ångest just nu är att hon kommer att bli tjock...
Jo men eller hur, jobbigt lyxproblem.
Germany, jag förstår din oro över att inte förstå Dr D och framförallt inte kunna svara på alla frågor. Jag är kass på engelska, och till och med min man som jobbar med engelska dagligen hade svårt att hänga med i alla begrepp och frågor. Men det löste sig genom att vi frågade om gång på gång, och gjorde klart för Dr D när vi inte riktigt hängde med i svängarna...
Ni som blivit ordinerade pergotime av Dr D, vilken cykeldag har ni börjat? Jag har antecknat att han vill att jag startar dag 7, vilket känns jättesent. I Sverige har jag alltid blivit ordinerad att starta på dag 3.
Vi åkte båda två och kombinerade besöket med några dagars turistande i Aten.
Ehh, men tanke på att jag enligt VUL inte lossade något ägg den här månaden, så vet jag inte hur det här gick till...
Och vad tusan gör jag nu? Mejlar Dr D? Trycker i mig kortison? Sitter och skakar på kontorsstolen?
Ja, det senare gör jag hur som helst... helt sjukt fantastiskt, samtidigt som jag är fullständigt livrädd!
Snabba ryck, Dr D har redan svarat!