Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag får inte tag på Dr D och vet inte alls hur mycket IL jag bör få i morgon. Hur mycket har ni ordinerats?
Jag får inte tag på Dr D och vet inte alls hur mycket IL jag bör få i morgon. Hur mycket har ni ordinerats?
Okej, har alla fått 150, eller varierar det?
1. Bryt först av toppen på ampullerna (innehållande pulverrespektive lösningsvätska för att lösa upp det torrapulvret).
2. Sätt den rosa nålen på sprutan och dra upp lösningenfrån lösningsampullen. Spruta ner lösningen i ampullenmed pulver. Rotera försiktigt tills lösningen är genomskinlig.
3. Dra upp bestämd mängd av lösningen i sprutan igenoch byt sedan till den grå nålen. Knacka bort eventuellluft medan du håller sprutan med nålen riktad uppåt.Tryck sedan på kolven så att all luft försvinner och baraPregnyl lösning finns kvar i sprutan.
4. Tvätta händerna och gör rent både på och runt injektionsställetmed ett desinfektionsmedel (t ex alkohol).Låt desinfektionsmedlet torka i minst en minut innan dufortsätter. Pregnyl ska injiceras direkt under skinnet, t.ex.nedanför naveln.
5. Nyp huden mellan tumme och pekfinger. För in injektionsnålenoch injicera genom att trycka in kolven långsamtoch stadigt.
6. Dra snabbt ut nålen och tryck mot injektionsstället meden tuss med desinfektionsmedel.
Chriss00, jag har tunna sprutor som du kan få. Bara skicka ett meddelande till mig, så fixar vi det!
Vad bra att du fixade det! En liten knöl under huden är ingen fara, den går bort om ett tag.
Hihi, jodå, ibland sover jag,
Skönt att bulan är borta, nu ska jag stiga upp och åks iväg för lite IL-dropp.
Myran, det är inte hon som ger IL, men hon har hjälpt mig lite med kontakter.
Poussin, vad bra att han kan skicka påsar om det blir kris!