LinneaSvea skrev 2015-01-28 16:22:44 följande:
Åh, vad härligt att det går bra SL och Zwillinge! Tänk vad fort tiden går!
Inget roligt att tänka på för min del men ändå...
SL får jag fråga, åt inte du typ paleokost eller LCHF och gick ner mycket i vikt?? Gjorde du detta samtidigt som du försökte bli gravid eller hade du en paus i bebisverkstaden?? och tränade du mycket under den tiden i så fall. Det känns så hopplöst att bara kunna träna två veckor av fyra om man nu ska hålla sig lugn mellan ägglossning och mens och för min del verkar det ju inte ta sig ändå . Man vill ju träna kontinuerligt. Nu kör vi ju på bara naturligt så det är ju inga implantationer. Fick dessutom mens idag, vad tycker ni tjejer, bör jag ge upp?? Fyller ju 45 i sommar och har inte sett ett plus på 1 och 1/2 år.... Stöd, tips och råd mottages tacksamt idag!
Tack! Tiden går, även om hjärnan inte hnner med......
Jag åt under många år i stort sett fler LCHF, gick ner 1 kg (!) totalt de åren. Suck....... Jag gick ner i vikt när jag började fasta två ggr i veckan. Helfastade, åt lunch måndag och inget innan lunch tisdag och lika torsdag till fredag. Jag gick då ner några kilon. Gick sedan över till 17-dagarsdieten med Mike Moreno. Gick ner ytterligare kilon. Totalt på 3-4 mån gick jag ner10-12 kilon. Under den tiden gjorde jag behandlingar med ägguttag för befruktning och infrysning, för senare FET (i somras). Dessvärre har jag nu gått upp 5 (!) kilo sedan jag åkte till Aten i november för insättning. Är man superhungrig, så är man. Försöker lura mig själv att 21 st IL-dropp med dess kalorier oxå gjort sitt. ;) Blir ju också extra hungrig av en dos på 30 mg Prednisolon dagligen. Försökte med Paleokost i somras, men gick inte ner ngt alls. Och "träna", vad är det?!? ;) Promenader, men ingen annan direkt träning har det blivit de senaste åren, tyvärr.