criss00 skrev 2012-06-27 13:01:11 följande:
Dr.D nämnde för mig att han gett kvinnor i England med mitt problem en spruta (istället för eller som kompliment till Pergotime) som resulterat i kanske 10 ägg istället. Det verkade lite som om han på något sätt försökte hinta om jag var intresserad av det. Jag svarade eg ingenting på det. Det känns lite skrämmande.
Jag är dessutom själv tvilling och det finns ju en viss genetisk chans/risk hur man nu ser på det. Tror jag provar Pergotime ett tag iaf.
Ev kanske han tror att mitt problem bara är dålig äggkvalité? Och därför maximera chanserna med många ägg. Det får väl proverna utvisa.
Sprutorna han menar är nog Gonal-F/Puregon/Menopur, alltså de som används för att framkalla ägg vid IVF. Jag tycker det är vansinne att okontrollerat försöka få fram (och befrukta) 10 ägg. Om jag vore du skulle jag testa med Pergotime några månader istället. Om du har möjlighet att göra VUL så kan du ju se om det funkar för dig eller inte.
Jag har flera gånger fått 3-4 jämnstora äggblåsor med enkeldos Pergo, ändå tyckte Dr D att jag kunde testa dubbeldos framöver. Men det kommer jag inte att göra.