• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Lill: jag har börjat på cd 2 eller 21, har aldrig stött på någon som börjat på cd1.

Du bor inte i närheten av något av de labb som Werlab sammarbetar med för då kan du ju köpa remiss på FBC för 299kr. Lycka till :)

• Zwillinge86

Jag fick svar från D till slut och jag skulle inte räkna blödningen i söndags som mens och därmed påbörja behandling. Jag ska avvakta full blödning innan jag börjar följa behandlingsplanen och tar FBC och hormonprover. Så nu har jag tydliga instruktioner att följa :D men blir inte klok på min kropp. Idag är tredje dagen i rad som jag har en liten färsk blödning på morgonen men sen inget mer under resten av dagen. Har ju i normala fall problem med korta cykler och nu efter missfallet har jag ju haft blödningar ganska tätt. Men nu är jag på cd 29 och fortfarande ingen riktig mens, och tyvärr ingen ägglossning heller. Oroar mig för att klimakteriet nalkas....

• Zwillinge86
    lill111 skrev 2014-03-18 20:36:14 följande:
    Tack rara Z, bor i Borås vart ligger närmsta Werlab då tro??

Då är det ok att börja på cd 3??

Göteborg? www.werlabs.se/vart-sker-provtagning

D är nöjd med äggstockar och antalet antralfolliklar. Fertilitetsmonitorn har inte visat någon LH-stegring utan bara östradiol-ökning sedan missfallet. På återkollen sa läkaren dock att jag skulle ägglossa inom kort, men det blev nog aldrig nåt. Håller tummarna för att mensen kommer med besked så att jag kan få börja följa Ds plan :)
  • Zwillinge86
    Cathy skrev 2014-03-19 12:16:21 följande:
    Toppen att så många mailat SVT!! Missne; välkommen hit! Zwillinge; jag blödde av och till under många veckor efter mitt missfall, cykeln var helt ur balans. Det tog säkert 2 mån efter att mf blödningen slutat innan min cykeln var 'normal' igen.

Jag vet, det är detta som stressar mig. Sist tog det tre månader innan missfallsblödningen slutade och sen nästan ett år innan cykeln var normal igen. Vill ju komma igång med behandlingsplanen nu!
  • Zwillinge86

Haha, behövde visst bara skriva om min struliga mens så överraskade den mig som ett brev på posten

• Zwillinge86

Nu har jag lämnat prover i Nyköping genom remiss från Werlab. Personalen verkar inte vana vid detta då de stod helt handfallna. Efter en del väntan så löste det sog dock och nu hoppas jag bara att provsvaren når mig också.

Tänkte fråga om ni vet vilka enheter D vill att man rapporterar FBC i?

• Zwillinge86

Har en fråga till er som är påväg till Aten och tänkt att köpa mediciner på plats, kan någon tänka sig att köpa några askar Utrogestan 100mg (progesteron) till mig? Sätter gärna över pengar i förskott i så fall :)

Kan också bistå med tips om ett apotek nära Syntagma där jag lyckades beställa nästan ett halvårs förbrukning av alla mediciner, glömde dock progesteronet :(

• Zwillinge86

Även om Helenius har kändisar i sitt program så är han väl gift med Renee Nyberg och hon har ju tidigare haft en programserie om ofrivillig barnlöshet, så en ihopslagning av "helt sjukt" och "drömmen om ett barn" skulle ju vara ett perfekt forum för oss. Renee berättade i en intervju att hon bara gör program som hon själv brinner för och att hon hittills haft turen att få igenom sina egna programideer. Tänker att hon nånstans har ett personligt intresse för barnlöshet, och kanske skulle va intresserad av ett annat perspektiv på detta problem än det som "alla tedan vet". Men det är väl tyvärr inte det lättaste att tipsa enskilda tv-personligheter om möjliga "scoop" förstås :/

• Zwillinge86

Hjälp sökes!
    Fick tillbaks resultat på FBC idag, men två av de prover som dr.D vill att att jag skriver in i excel-dokumentet finns inte med bland provsvaren; nämligen erytrocyter och MCHC. Har försökt att kolla på referensintervallerna för att se om jag kan lista ut om något av provsvaren motsvarar dessa två, men det verkar inte så.
    Klistrar in mina provsvar nedan och tar tacksamt emot hjälp med att tolka om erytrocyter och MCHC finns med i tabellen eller inte.
    B-Leukocyter
    Vita blodkroppar 6.8 3.5-8.8 10(9)/L   B-Hb
    Blodvärdet 137 117-153 g/L   B-EVF 0.41 0.35-0.46     Erc(B)-MCH 30 27-33 pg   B-MCV 89 82-98 fL   B-Trombocyter 294 165-387 10(9)/L   B-Neutrofila granulo 4.3 1.7-7.5 10(9)/L   B-Eosinofila granulo 0.18 0.0-0.6 10(9)/L   B-Basofila granulocy 0.04 0.00-0.2 10(9)/L   B-Lymfocyter 1.8 1.1-4.8 10(9)/L   B-Monocyter 0.5 0.1-1.0 10(9)/L Har tagit proverna via remiss från Werlab (vilka rekommenderats här i tråden) och enligt deras kundtjänst ska provtagningen motsvara FBC, vilket även är vad de kallar provet.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!