• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Zinfandel

Liten korrigering...

Lista sen trådstart 17 jan 2012
     Glad 
    Lully Hill - son född 120702 
    Poussin - gravid 
    Hjärtefröjd - gravid - Försökt få barn i närmare sex år. I bagaget finns 6 IVF:er (3 ET + 3 FET med totalt 9 "perfekta" embryon), ett 20-tal inseminationer och 3 tidiga MF) 
    Lillih: gravid 
    Perry6: gravid 
    Tjorven: gravid
    TWH: gravid (innan dr D men med prednisolon för 1a gången efter 6 missfall)
    Curly - 5 års försök, 2IVF och 6 FET. Inga plus på 4,5 år. Efter immunobehandling 3 plus (första på FET och två naturligt) men tyvärr MF.
    Zinfandel: 40 år, Aten i januari, immunterapi inför 6:e försöket, första + men MF 
    Angla : 30år, Aten i juni, immunterapi inför IVF/FET #12, tidigare 7ET/4FET/1MF - tot 19+2 embryon
    Cathy 
    HollyGolightly 
    Jam08 
    Cice 
    Påskliljan 
    Singhatjejen
    Ljusgläntan 
    Finafina 
    Snart Lycklig 
    Myran6801 
    criss00 

• Poussin

Underbar nyhet så här på tisdags morgonen. Stort grattis till lille prinsen Lully!
    Kram till er alla 3

• Pechi

Jag lägger till mig själv i listan oxå Skrattande

Lista sen trådstart 17 jan 2012 Glad 
    Lully Hill - son född 120702 
    Poussin - gravid 
    Hjärtefröjd - gravid - Försökt få barn i närmare sex år. I bagaget finns 6 IVF:er (3 ET + 3 FET med totalt 9 "perfekta" embryon), ett 20-tal inseminationer och 3 tidiga MF) 
    Lillih: gravid 
    Perry6: gravid 
    Tjorven: gravid
    TWH: gravid (innan dr D men med prednisolon för 1a gången efter 6 missfall)
    Curly - 5 års försök, 2IVF och 6 FET. Inga plus på 4,5 år. Efter immunobehandling 3 plus (första på FET och två naturligt) men tyvärr MF.
    Zinfandel: 40 år, Aten i januari, immunterapi inför 6:e försöket, första + men MF 
    Angla : 30år, Aten i juni, immunterapi inför IVF/FET #12, tidigare 7ET/4FET/1MF - tot 19+2 embryon
    Cathy 
    HollyGolightly 
    Jam08 
    Cice 
    Påskliljan 
    Singhatjejen
    Ljusgläntan 
    Finafina 
    Snart Lycklig 
    Myran6801 
    criss00 
    Pechi: 33 år, försökt få barn i 5 år, 3 inseminationer,  5 IVF:er, 1 MF. Besökte Aten i maj.

• Hjärtefröjd

Dr D skrev förresten att jag skulle ta Babyaspirin efter måltid. Men visst kan han inte mena varje måltid? Jag tar 125 mg barnalbyl varje morgon, men än så känns inte riktigt okej..

Och en sak till, hur gör ni som blivit gravida med träningen? Vanligtvis tränar jag 5-6 gånger i veckan, men nu vet jag inte om jag vågar träna alls, trots att min läkare och en kollega som är personlig tränare med inriktning mot gravida säger att jag kan fortsätta som vanligt, eftersom min kropp är van vid just det.

• Jam08

Grattis!! Förlåt om jag är dåligt uppdaterad men Ni lyckades plötsligt på naturlig väg?? Har du lätt blivit gravid innan men fått mf? Fantastiska nyheter vilket som!!

Jag har ett stressande problem som kanske ni kan hjälpa mig med.

Zin grattis, blev det två embryon vid ET eller? Såg de fina ut?

Fick IL för en vecka sedan. Dr D sa att jag skulle ta FBC efter 8-10 dagar, har ni också fått göra det? Hur som helst lovade min gyn att hjälpa mig men verkar inte riktigt insatt i vad FBC är..han sa att jag skulle ta med mig "något från min grekiska läkare som bekräftar / beskriver vad det är och varför typ jag måste ta det ". Jag mailade dr D och bad om hjälp, tycker det borde vara skitlätt för honom att fixa det men INGET svar.. Kommer nog inte få svar heller.. På tors måste jag ta FBC sen går de på semester.

Snälla ni har ni något råd? Kan ngn förklara
    FBC så får jag vl knepa ihop en egen lapp..

Är det någon som fått något liknande som skulle kunna skicka dt till mig??

Annars vad gör jag..har inte kontakt med ngn annan läkare än min gyn och om jag ska börja om på ny kula dvs hitta en ny läkare kommer jag inte få en tid på tors.

Hur har ni gjort för att få FBC? Vad har ni sagt? Och vad exakt innehåller FBC??

Känner mig stressad och irriterad för att han inte kan hjälpa en med sånt när man betalar så mkt..

• Cice
    Grattis Grattis till Lully Lille Prinsen ..

Jag fick en av de vackraste meddelande i de sista dagarna av Lully imorse,  hennes lille prinsen  har kommit i natten mellan mån o sönd.... Hippi Hippie och jag orolig pga allt  att hon skulle ha kontaktat mig igår ..Solig{#emotions_dlg.flower}

Jag tänker på att skicka blommor till henne på sjukhuset. Jag undrar om någon av er som vill delta, ingen är skyldig att delta Glad, men det skulle vara rolig om det är fler .

Jag tycker  att Lully lärde oss vägen  här i FL, Lully kämpade, föll och var inte rädd för att gå vidare, en av resan  i jakten på lycka   {#emotions_dlg.flower}  Hjärta    {#emotions_dlg.flower}.

Ett mycket ädelt gest av Lully och vi bör vara stolta över att ha någon så vacker,och modig  som Lullly mitt bland

oss.

Jag är glad att hon njuter av den idag  med  en liten prins, som hon omfamnar, och det ger mycket glädje ..

Du som vill hjälpa mig köpa blommor för Lully skicka mig ett meddelande.

Jag vill skicka blommor senaste kl.13 idag..     {#emotions_dlg.flower}  Skål   {#emotions_dlg.flower}  .

Ha en trevlig dag.
  • Hjärtefröjd
    Cice skrev 2012-07-03 10:07:31 följande:
    Grattis Grattis till Lully Lille Prinsen ..

Jag fick en av de vackraste meddelande i de sista dagarna av Lully imorse,  hennes lille prinsen  har kommit i natten mellan mån o sönd.... Hippi Hippie och jag orolig pga allt  att hon skulle ha kontaktat mig igår ..Solig{#emotions_dlg.flower}

Jag tänker på att skicka blommor till henne på sjukhuset. Jag undrar om någon av er som vill delta, ingen är skyldig att delta Glad, men det skulle vara rolig om det är fler .

Jag tycker  att Lully lärde oss vägen  här i FL, Lully kämpade, föll och var inte rädd för att gå vidare, en av resan  i jakten på lycka   {#emotions_dlg.flower}  Hjärta    {#emotions_dlg.flower}.

Ett mycket ädelt gest av Lully och vi bör vara stolta över att ha någon så vacker,och modig  som Lullly mitt bland

oss.

Jag är glad att hon njuter av den idag  med  en liten prins, som hon omfamnar, och det ger mycket glädje ..

Du som vill hjälpa mig köpa blommor för Lully skicka mig ett meddelande.

Jag vill skicka blommor senaste kl.13 idag..     {#emotions_dlg.flower}  Skål   {#emotions_dlg.flower}  .

Ha en trevlig dag.
    Jag vill gärna vara med på blommor. Mejla mig så sätter jag in pengar till dig!
  • Hjärtefröjd
    Jam08 skrev 2012-07-03 10:06:13 följande:
    Grattis!! Förlåt om jag är dåligt uppdaterad men Ni lyckades plötsligt på naturlig väg?? Har du lätt blivit gravid innan men fått mf? Fantastiska nyheter vilket som!!
    Ja helt sjukt, vi lyckades på naturlig väg efter Aten-besöket. De senaste åren har vi gjort 6 IVF:er och kring 20 inseminationer utan att lyckas få barn. Så nä, lätt att bli gravida har vi inte haft.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!