• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Fru A78, eller andra som läser här i tråden som funderar på att bli patient hos
    Dr D -  Om du vill kontakta Dr D så är hans mailadress här:
    lifeclinic@gmail.com

Om man vill bli patient hos Dr D så skickar man ett mail och säger att man vill bli hans patient, då mailar han dig info och prisuppgifter och ett patientformulär som du ska fylla i och maila tillbaka till honom. Sen kommer ni ha ett telefonsamtal och därefter bokar du flygbiljetter till Aten.
    Han har semesterstängt under augusti varje år, men i övrigt inga väntetider.
    Lycka till.

• UndrandeSökare

Hej Vallmo! Det beror hur högt Tnf patienten har. Vid mycket högt Tnf kan medicin som tex Humira användas. Annars kan man också försöka att endast ge IL regelbundet under några månader för att försöka få ner TNF först innan man gör ivf. Lyssna på vad Dr D säger. Lycka till.

• UndrandeSökare

Hej Solvända ! Välkommen till tråden ! Du får bestämma själv när det känns rätt för dig att kontakta Dr D. Han har semester under augusti men i övrigt brukar det inte vara några väntetider. Ja, i Sverige kan man få göra missfallsutredning efter 3 missfall. Men jag har gjort missfallsutredningen i Sverige och jag kan säga att den var inte mycket värd tyvärr. De tar för få prover och inte rätt prover. Jag har liksom du lätt att bli gravid och fick 4missfall innan jag hittade tråden och Dr D. Men om jag vetat det jag vet nu så hade jag inte slösat bort tiden utan kontaktat Dr D direkt. För hans utredning var mycket bättre och framför allt får man tillgång till mycket fler mediciner och Dr Ds kunnande som är mycket bättre när det gäller fertilitetsproblem än alla svenska läkare jag träffat tidigare. Hoppas att det går bra för dig.

• UndrandeSökare

Förstår att det är mycket att fundera över om du hittade tråden idag. Men som du sa kan du börja med att beställa och läsa Is your body babyfriendly av Dr Alan E Beer ! Du hittar den på Bokus och Adlibris för ca 200kr.Sen är också en jättebra ide att läsa denna tråd från början och anteckna allt intressant du hittar.Det gjorde jag när jag var ny här. Det lär man sig massor av ! Svaren på många av dina frågor finns i boken eller i tidigare inlägg i tråden. Annars fråga bara här så kanske nån av oss kan hjälpa dig hitta svaret. Ett annat tips är ju om du kan få nån läkare att skriva ut Trombyl åt dig att använda inför nästa försök.Hittar du ingen läkare så köp receptfria Albyl Minor 250mg på Apoteket och dela tabletterna i 3 delar och ta en tredjedel per dag. En tredjedels tablett motssvarar ungefär en Trombyl 75mg.Ta en tablett pet dag hela menscykeln. Trombyl fungerar blodförtunnande och kan förhindra blodproppar i moderkakan (det kan vara en orsak till missfall). Det finns tablettdelare att köpa på Apoteket så slipper du dela med kniv. Lutinus kan du börja använda efter ägglossningen i försöksmånaderna. Sluta vid mens. Har du testat med både Trombyl och Lutinus och det ändå blir missfall så ta kontakt med Dr D direkt föreslår jag. Lycka till !

• UndrandeSökare

Du kan också redan nu beställa hem och börja äta Munkpeppar (Agnus Castus). Dr D brukar rekommendera sina patienter det. Finns på Gravidkollen av märket Lamberts kostar ca 200-300kr per burk för 60tabletter. Köper du 2burkar räcker det. Dr D brukar rekommendera att man tar det en tablett per dag alla dagar i månaden i 2-3 månader för att förbättra äggen. Sluta med Munkpeppar direkt om du plussar. Ska inte tas av gravida. Standardbehandlingen sen hos Dr D brukar bestå av Trombyl, Clexane eller Fragminsprutor, Kortisontabletter och Intralipiddropp. Men allt du behöver kan du köpa receptfritt på Apotek i Aten (alla mediciner förutom narkotika, vilket detta inte är, är receptfritt där även penicillin, astmamediciner och allt annat du behöver tex droppgrejor ifall du har en kompis som är sjuksköterska och vill hjälpa dig med droppen. Hoppas det går bra med Beerboken och ha en bra helg !

• UndrandeSökare

Solvända - Varsågod, hoppas du får användning för tipsen ! Svar på dina frågor: 1. Nej, Dr D brukar inte ta prover på mannen endast kvinnan. Men om du vill kan du boka tid hos en privat gyn i Sverige om ni önskar ta prover på mannen tex kliniken Fertilitetplus i Stockholm kan hjälpa till med spermaanalys och blodprover. Kromosomanalys vet jag inte om Dr D gör, men det kan du fråga honom om när du har mailkontakt med honom. 2. Du behöver inte ta några prover alls innan du reser till Dr D. Han kommer ta alla prover som behövs. Men om du absolut vill ta några prover innan, så fråga på din Vc eller privat gyn alternativt så finns Werlabs, där du själv kan beställa vilka blodprover du vill ta. Du beställer proverna på deras hemsida, betalar och väljer vilket labb du vill gå till. Dagen efter går du till ditt valda labb och tar proverna. Sen kan du logga in på deras hemsida och läsa dina provsvar direkt efter nägra timmar ! Mycket smidigt, många i tråden använder Werlabs. Gå in på Werlabs.se så hittar du vilka orter de finns på. Använder du rabattkoden fertilitetsguiden så blir det billigare ! Jag kan också tipsa dig om en websida med massor av intressant info som är gjord av en deltagare här i tråden. Hemsidan heter www. fertilitetsguiden.com. Jag har för mig att det finns en lista på fertilitetsguiden.com vilka prover du kan ta (om du vill) innan du reser till Dr D. Lycka till !

• UndrandeSökare

Solvända - Boken is your body babdyfriendly säljs nu på både
    Bokus, Adlibris och Cdon:

www.adlibris.com/se/bok/is-your-body-baby-friendly-9780978507800

cdon.se/b%c3%b6cker/alan_e-%2c_m-d-_beer/is_your_body_baby-friendly%3f-4614321?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Is+Your+Body+Baby-friendly%3f&utm_campaign=prisjakt_se_books_Med

www.bokus.com/b/9780978507800.html&utm_medium=Tradedoubler%20CPC&utm_campaign=Tradedoubler%20Link

• UndrandeSökare
    Munkpeppar (Agnus astus) kan man tex köpa här:
    Man tar en tablett per dag hela månaden, sluta när man blivit gravid.
    www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/vitex-agnus-castus-munkpeppar-bli-gravid

Albyl Minor 250mg receptfritt på Apoteket,
    De kan ha burkarna bakom disken så du får fråga efter dem.
    Dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag.
    250 delat på 3 blir ca 83gram.
    Innehåller Acetylsalisylsyra dvs samma sak som Trombyl 75mg.
    En burk Albyl Minor innehåller 50 tabletter och kostar 38kr. Så här ser burken ut:
    www.apoteket.se/produkt/albyl-minor-tablett-250-mg-50-styck-burk-56921/

Tablettdelare:
    www.apoteket.se/produkt/tablettdelare-1-st-247509/

Ett bra tips kan vara att använda dosett, så ser man om man tagit dagens tabletter eller inte. Finns i en mängd olika och färger på Apoteket.
    www.apoteket.se/produkt/apoteket-doseringsask-vecka-1-st-246565/

Dr D brukar också rekommendera alla sina patienter att ta Omega 3,
    D-vitamin och folsyra dagligen. Det finns en mängd olika märken och sorter hos olika Apotekskedjor så testa dig fram till vilken sort du gillar.
    Så om du inte redan äter dessa kan det vara bra att börja direkt.
    Jag kan rekommendera denna: www.kronansapotek.se/Eskimo-3-Pure-Omega-3/p/820491

Blodprover:
    www.Werlabs.se
    Använd rabattkoden "fertilitetsguiden" så blir det billigare.

Bra intressant sida:
    www.fertilitetsguiden.com

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    minaimaginärabarn skrev 2016-09-03 18:36:35 följande:

Nu skall jag göra mitt första inlägg någonsin här.

Jag har läst en del i tråden och också läst in mig på ämnet immunologi eftersom jag tror det kan vara mitt bekymmer. Eftersom ni verkar väldigt pålästa i denna tråd och många har varit i Aten kanske ni kan hjälpa mig att både förstå resultaten av mina provsvar men också komma med rekommendationer på vilka ytterligare prov jag skulle behöva ta. Jag har tagit proven här i Sverige men har förstått att det finns fler prover ett ta.

Mina provresultat:
    CD 3+   1,06  (77%)
    CD 19+  0,11 (8%)
    CD 16/56+ (NK-celler)  0,21 (15%)
    Enheten för decimalvärdena är 109/L

Det jag har förstått på fertilitetsguiden är att NK-cellerna skall ligga mellan 2-12% men vet inte om mina 15% är ett särskilt högt värde?

Vilka ytterligare prov skulle vara bra för mig att ta?

Jag undrar också om det finns möjlighet att ha kontakt med Dr D och ta blodproven utan att åka ner till Aten?

Tack på förhand och lycka till allihop!

Hej och välkommen till tråden!
    Proven man tar i Sverige är inte samma som Dr D tar och skickar till USA,
    de är inte jämförbara tyvärr.

Ja, du kan maila Dr D och fråga om du kan få bli hans patient utan att träffa honom. Men i så fall måste du själv rodda och hitta en Vc som låter dig ta alla blodprover som Dr D vill här, för att de sen ska skickas med Fedex till USA för analys. Det går att göra, men kostnaden blir inte mycket billigare.

Dessutom går du miste om Dr Ds vul (har är djäkligt bra på det, hittar ofta saker som ingen annan läkare ens har sett här i Sverige).
    Jag skulle råda dig att åka och träffa honom.

Oavsett vad du väljer så ska man börja med att skicka honom ett mail och säga att man vill bli hans patient. Dr Ds mailadress är: lifeclinic@gmail.com
    Lycka till !
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!