• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Missne skrev 2014-04-18 20:12:47 följande:
    Ingen har någonsin sagt det och även Dr D sa när han gjorde VUL att jag inte hade endo. Dessutom har jag förstått att de som har endo ofta har mycket mensvärk eftersom man blöder på fel ställen. Jag har aldrig mensvärk över huvudtaget så det verkar osannolikt.

Jag hade tyvärr inga symtom heller och det syns inte på vul. Så uteslut det inte, osannolikt är det dessvärre inte
  • Zinfandel
    Missne skrev 2014-04-19 11:41:37 följande:
    Ok Det hade jag ingen aning om att man kunde ha utan symptom. Men då vet jag det. Kan det bli bättre av immunbehandling eller spelar det ingen roll? Gör du något för att dämpa endon? För du har inte opererat bort den va?

Hur kunde du förresten utläsa att jag troligen behöver progesteron- och östrogensupport utifrån USA-testerna? Kan vara intressant att veta vilka värden som tyder på det? Tack förresten för dina svar hittills, det är ovärderligt
    Jodå, väldigt många har inga symptom alls Rynkar på näsan och det är troligen den vanligaste orsaken till infertilitet. Ja, det kan bli bättre an immunbehandling.

Balansen mellan dina värden och utifrån CD19+/CD5. 
  • Zinfandel
    TWH skrev 2014-04-22 08:00:24 följande:
    Intressant artikel som faktiskt konstaterar att svensk fertilitetsvård bryter mot internationella riktlinjer. Ett steg framåt på ett område - i att avslöja hur enstaka individer i svensk sjukvård sätter egen prestige framför patientens bästa. Bra där, fler sådana artiklar😜www.dn.se/nyheter/sverige/barnlos a-man-far-inte-ratt-behandling/
    Se där…!! Skrattande Tack för länk Flört
  • Zinfandel

Solkattan: det är inte mer än mänskligt och vi känner alla likadant emellanåt. Det vore väl märkligt annars! Du får gärna återkomma med Dr Ds svar, jag tror att det är av intresse för fler. Just det här med nattsvettningar diskuteras ju av och till och det vore intressant att veta hur Dr D resonerar så här ett par år senare. För 2 år sedan menade han att det både kunde vara ett tecken på graviditet, på immunattack och biverkningar av prog & pred och om det kan vara allt så undrar man ju varför det är viktig info Flört

Ligg kvar på 5 mg Pred några dagar, det är viktigt för att ni egen kortisolproduktion ska komma igång igen.

• Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2014-04-26 20:31:36 följande:
    Kan ni som är duktiga på engelska och som orkat läsa hela boken " baby ngt....", berätta för mig hur jag ska äta innan FET. Allt för att minska stress, inflammationer och allt annat dåligt. Snälla ngn som orkar? Jag äter bra och lyckats gå ner över 10 kg sedan i november, men kommit i en svacka. Det är ju inte alls bra nu!
    Vad duktig du varit med vikten! Solig Ta gärna bort gluten så mycket du kan och även socker. Det är även bra att dra ner på mejeriprodukter eller välj laktosfritt. Ta bort soja & koffein. Dra helst ner på rött kött och väj istället mer fisk och andra proteiner. Lägg till ingefära, gurkmeja, chili, nötter, papaya, saffran och kokosolja. Ät mycket bär, frukt & grönsaker, särskilt gröna bladgrönsaker, kål & alger och välj gärna ekologiskt. I Riga säger man att embryon gillar sött så de rekommenderar lite sött i lagom dos efter ET Tungan ute
  • Zinfandel

För er som är immunnördar som jag Flört så rekommenderar jag det amerikanska immunforumet
    Sök i Yahoo Groups på Immunology Support

Här är deras hemsida
    www.immunologysupport.com (groups.yahoo.com/neo/groups/immunologysupport/info)

Här är en lista över samarbetsvilliga immunologiläkare även i Europa, bra för er som bor på lite olika ställen och för er som brukar undra om det inte finns fler än Dr D & Dr G Glad (men den svensk omtalas är förvisso inte så mycket att hänga i granen…). Intressant att Christensen i DK tydligen ger Ivig Tyst
    www.immunologysupport.com/collaborating-doctors.html

• Zinfandel
    Vilaa skrev 2014-04-27 14:41:42 följande:
    Men så, vem är denna Leif Matthiesen, vad bjuder han på? ;)
    Trombyl. Kanske Fragmin. Om man har "tur" att hamna i hans studiegrupp Flört
  • Zinfandel
    Zwillinge86 skrev 2014-04-27 14:52:02 följande:

Och vad studerar han?
    Något med upprepade MF och ev blodproppar, känns inte helt up-to-date Guld i mun Han skulle lägga all den tiden och alla försökskaniner på immunologi istället (som det ju delvis är Flört
    Zwillinge86 skrev 2014-04-27 15:12:11 följande:
    Har tänkt på det här med upprepade missfall, är det först efter tre missfall som man får den "diagnosen"?
    Läste på fertilitetsguiden att man givetvis ska söka vård/förklaringar tidigare då även två missfall är ovanligt och ett tecken på att något inte fungerar son det ska. Håller helt med om detta men undrar, vart vänder man sig för att få en utredning innan man haft tre missfall? Är enda möjligheten att söka sig utomlands eller finns det kliniker i Sverige som inte kräver tre bekräftade missfall innan utredning blir aktuellt?
    Nu behöver man ju inte vara supersvensk och superärlig och sitta och vänta på sitt 3:e MF bara för att vara PK innan man söker hjälp…. Oskyldig Jag tycker att man ska bestämma över sin egen kropp. Sen så kan man ju börja utreda sig själv, det finns en hel del prover och annat man kan göra själv. 
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!