Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jo tack, vi är på gång Återkommer!
Lill: beklagar Skit är vad det är. Tycker duska testa lite hormoner innan du börjar ta piller. Kolla östrogen, progesteron, prolaktin, dhea, kortisol osv. Kram
Lill: Ja, där kanske du har svaret! Händer det att du har ömma leder..? Känner du någon skillnad i kroppen när du tar kortison? IL? Har du testats för artrit?
Det finns som vanligt lite olika teorier, allt från tomatjuice till blockerare. Jag skulle råda dig att inte tänka "vad som sänker TNF" utan vad som "sänker inflammation i kroppen". Det finns massor med info om antiinflammatorisk kost, det vanligaste är att ta bort socker, gluten, mejeri & soja men det är ganska omfattande så åtminstone de två första. Koffein, rött kött och alkohol är inte heller namnam men man ska såklart leva också samtidigt. Ät gärna chili, gurkmeja, vitlök, nötter, ingefära, papaya och gröna bladgrönsaker. Fina smootihies Läs gärna om läckande tarm, kan också vara en idé.
Blåsorna är ett såklart ett annat tips, är det herpes? Probiotika är värt att prova. Annars kan en kur antibiotika under follikelfasen före ÄL vara en väg och om det är herpes så Valtrex. Men jag tror att även där kan kost påverka. men låt oss anta att det har ett hormonellt samröre (intressant!) så fann jag bl a detta
High progesterone levels may cause oral mucosal tissue to swell, may stimulate the growth of destructive bacteria or may suppress immune function. High levels also hinder collagen production, which reduces tissue`s ability to repair itself. High levels of estrogen can increase metabolism and loss of folate, a mineral that helps maintain healthy oral tissue. Estrogen fluctuation can also stimulate the breakdown of blood-clotting factors, which change throughout a woman`s cycle.
Och så beundrar jag all styrka, all viljekraft och all positiv energi som alltid råder här inne!!! De flesta här inne har kämpat betydligt längre än många andra och ändå så finns det alltid en kämparanda Jag tycker ni är fantastiska You go girls!!!