Aaft: Även om det är tufft att hitta orken (..jag har varit med om det så många ggr och inte orkat någonting) så slösar man på sätt och vis bara dyrbar tid.
Om det känns tufft att läsa boken så tror jag ändå att läsa hela tråden kan vara välinvesterad tid. Dr D skickar ett enkelt formulär som du fyller i ang dig själv. Jag har inte gjort några IVF så jag hade inga journaler att skicka honom. Har du det så skicka det du har. I mitt första mail till honom (innan han skickade formuläret) skickade jag ett mail till honom där jag beskrev vår situation. Jag skrev brevet på svenska, använde sedan Google översätt till Engelska. Det blir inte helt rätt alltid så man kan behöva ändra lite men ni kanske kan hjälpas åt bägge två. I brevet tog jag med följande rubriker: De olika missfallen, vilka mediciner/vitaminer jag äter, hur mensen är, vilka graviditetssympom jag haft (tyvärr har jag inte så många o mindes inte så bra), allergier, allmän info om mig.
Vid telefonkonsultationen är det bäst om ni kan vara med bägge två så ni kan hjälpas åt med språket. Jag skrev ner mina frågor på engelska innan så jag hade ett manus som jag utgick från och inte missade något.
Det är inte helt lätt att få hjälp efter utredningen med behandling av dropp och blodprover (om man inte har råd att betala dyrt) tyvärr kan jag själv konstatera men jag har inte gett upp än.
Hoppas du hittar lite ork och får med dig din man på samma bana. Bara att se att så många har lyckats har iaf hjälp mig att övertyga min man och ge mig hopp.
Kram