Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Glad midsommar och hej alla ni starka tjejer i den här tråden! Jag beundrar er och hur mycket kunskap ni besitter. Det är också underbart att se flera av er i tråden har lyckats. Grattis till er! Det är fantastiskt underbart! Det ger fler av oss hopp.
Jag har funderat på det här med immunproblem länge eller sedan i höstas. Men inte kommit till skott. Jag blev gravid första gången (men inte första gången jag provat) när jag var 41 o fick en underbar lite flicka när jag var 42. Sedan hon var 1 år har vi försökt få ett syskon men har fått MF 4 ggr (v6-9) o troligtvis gravid två ggr till men MF bara några dgr efter BIM. Nu är jag 45 år o fyller 46 i sept. Har blivit nobbad någon som helst undersökning varför MF pga ålder. Min fästman har mer tyckt att vi får vara nöjda med det barn vi har och blir det så blir det. Men jag vill så innerligt gärna ha ett syskon. Jag vill inte ge det barn jag har den press o skuldkänsla jag kanske kommer att ge henne för att jag har svårt att släppa henne i framtiden. Jag vill att hon ska få dela sin barndom med ett syskon.
Men nu har min fästman äntligen samtyckt att försöka få hjälp. Därför har vi kontaktat Dr.D i Aten. Han är inte säker på att jag har ett immunproblem. För min ålder tycker han att jag är mkt fertil men det kan finnas ett immunproblem som stöter bort fostret. IVF tror han inte skulle hjälpa oss. På hans inrådan har jag istället börjat en Pergotime-kur o fortsätta den ca 6 mån för att se vad som händer. Jag har bokat och åker till Aten på sön o har tid på mån 25/6 hos dr D. Han ska se hur jag svarat på Pergotime-kuren ich mäta min äggreserv. Jag ska även göra USA testerna. Åker själv för att spara på kostn. Känns lite tufft men skönt att ta ett beslut o försöka göra ngt.
Ursäkta för långt inlägg. Kram till er alla!