Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hoppsan! Jaha, under 1,0 men över 0,5 då kanske? Inte lätt att pricka rätt..
Hoppsan! Jaha, under 1,0 men över 0,5 då kanske? Inte lätt att pricka rätt..
Åh vad underbart! :D stort grattis till poussin!!
Hemliga damen: så ledsen för din skull... Massor av kramar
Hjärte och Holly: Så härligt att höra om era växande mirakel!
Theo som ruvar och Stumpan som väntar på VUL: Jag håller tummarna allt jag kan - vill så gärna ha fler gravida i tråden!
Hemliga damen: Förstår din ångest... det är inte ett lätt beslut att ta. När drar man gränsen? Beslutet måste man ju leva med sen. Hur går man vidare om man nu beslutar sig för det? Usch vad svårt. Jag tror man mår bättre när man väl kommit förbi beslutet, börjat leva efter det beslutet om du förstår vad jag menar. Men hur kommer man dit? Ja, det är inte lätt. Hoppas du hittar svaret i ditt - och din mans - hjärta , vad som känns bäst just för er.
Alltså ibland undrar jag om det bara inte är meningen att jag ska få ett till barn... När jag var hos dr D i Aten och tog blodproverna hade jag faktiskt rätt ont i halsen. Jag har det lite då och då (opererade bort mandlarna efter halsfluss på halsfluss i tonåren, men en liten bit av mandeln missade läkarna och den kan jag känna av) Hur som helst så lade jag inte så stor vikt vid det, var så uppslukad av att äntligen vara där och allt vad det kunde betyda för framtiden, men visst - så här i eftertankens kranka blekhet - kan det halsonda ha påverkat mina blodprover... Om jag inte tagit proverna just då - hur hade de då sett ut, hade jag kunnat starta en IVF redan nu under hösten och till och med sluppit humiran?
Och nu, när jag äntligen fått kontakt med dr D efter flera försök så funkar inte hans telefon när han skulle ringa mig!! Vad är det här??!! han har beklagat i flera mejl och ska försöka när de väl fungerar men när blir det då? Och han som har så späckat schema när ska han ha tid till det? Och jag kan ju inte sitta här och bara vänta... Han skickar ju på mejl när han kan ringa och tänk om jag inte ser det i tid - har ju annat jag måste göra också...
Stumpan: Så himla glad för din skull! Måtte det fortsätta så! Håller tummarna
Linköping: Hoppas det ordnar sig så du får någon som kan hjälpa dig hemma. Även om det är närmare till Stockholm än till Grekland så blir det mycket eftersom man måste ta IL och FBC oftare. Tänk att det ska vara så svårt att få hjälp, vad sjutton det är ju inte droger eller något det handlar om! Vad är de så himla rädda för?! Att någon ska få lite för mycket näring!??
Och jag har äntligen fått kontakt med dr D. Tack och lov! Vad frustrerad och uppgiven jag kände mig innan och så pratar man med honom. Säga vad man vill, men han är så otroligt bra att prata med, känns förtroendeingivande, säker, lugn och trovärdig. Nu har jag en plan. På nästa mens kör vi långa protokollet så i slutet av januari blir det förhoppningsvis äggplock och återföring
Han ville bland annat att jag skulle börja med metformin igen. Åt den förut för någon läkaren under någon utredning trodde jag hade PCO - vilket det visade sig att jag inte hade. Men Metforminet kanske funkar som Levaxinet på något sätt?
Påskliljan: Det var min beställning som stoppades. Eller jag fick också ett brev från Fedex där de ville att jag skulle kontrollera med Läkemedelsverket. Men jag fick info här att andra kontaktat läkemedelsverket och att det var ett big no-no, så jag skrev att jag ville returnera min beställning. Men då ville de ha den returnerad till en speciell adress och Fedex hade redan returnerat det - alltså inte till den efterfrågade adressen. Så jag ser allt som en förlorad strid, skit som händer på vägen. Tyvärr. Jag kanske borde kämpat mer men det är så himla många strider hela tiden, jag valde bort denna. Jag hade tur och kunde köpa av en tjej här på forumet som inte behövde sina Fertile XX. Men jag vete sjutton hur jag ska göra när dessa flaskor jag har är slut...?
Hoppas det löser sig för dig!
Zin:Stackars dig - kräksjukan är inte kul (har ju inte haft den själv, men tog hand om min sambo när han hade den...), samtidigt som det är ju bra att humiran funkar. Tveeggat där! Krya på dig!
Där jag beställde fertile XX så stod det : Please, be aware that we do not refund international orders that are not delivered by the postal service of the country of the buyer.
Vilket jag antar betyder att jag inte får pengar tillbaka. Jag lade bara ned när jag läste det. De ville ha varan återsänd till en speciell adress och det kan jag ju inte göra eftersom jag inte fått varan. Vitalfoodstore var det.
Men den där andra du tipsar om låter ju intressant. Den ska vara som Fertile XX antar jag?
Fenan: Lycka till!
Ninninn: Det är absolut sjukt att de inte gör spermiekoll som vid en vanlig utredning bara för ni kan bli gravida. Det blir ju bara missfall så då måste det väl ingå i både en vanlig utredning om fertilitet och i en missfallsutredning att kolla simmarna? Håller tummarna för att det tar sig med IL för din del ändå!
Mee80: välkommen i tråden! Tyvärr har jag ingen koll på Göteborg och kan hjälpa dig. Lycka till!
Däremot behöver jag själv ha en VUL-kontakt inför IVF:en. Bor i Stockholmsområdet. Någon som vet var jag kan vända mig? Tusen tack på förhand för all hjälp jag kan få!
Lully: Håller med de andra och morrar över inskränkta läkare här... Bra rutet i alla fall!
Ni som använt Menopur - hur många sprutor behöver jag för att få ihop 3000 units? Dr D vill att jag kör Menopur den här gången och det har jag aldrig testat förut. Jag ska försöka få ut det på recept här i Sverige och ni vet hur nitiska och otillmötesgående de kan vara på apoteken (också...) så jag vill bara beställa rätt recept från Mina Belagrati på en gång. dr D har bara sagt att jag behöver 3000 units... någon som vet? har försökte googla men får inga svar av det... tack på förhand!