• singhatjejen

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Anemon! Tusen tack för erbjudandet! Har inboxat dig :)

Curly: Det där var ju superintressant. Fattar inte vad nonchiga svenska läkare är... Man blir mörkrädd.

Zin: Jag förstår absolut att du funderar på att skippa dr D och köra eget rejs. Ninnin har ju också varit inne på det. Det är verkligen stressande och frustrerande att inte få svar - och det känns inte bra när man gör allt för att maxa en måbra-kropp... Samtidigt ska han ju vara så bra på att avläsa när man behöver IL - om man nu behöver det oftare än typ en gång i månaden... Tänk om man kunde avläsa det själv? Men av Holly och Hjärte så låter det som om det varit omöjligt att avläsa eller se vad han tittar efter i FBC:et.

• singhatjejen

JIPPIEE!
    Jag hade fått ett svar från Dimitri på en annan mejl - som jag inte använt med honom sen första gången - och där ser jag att testresultaten är jättebra!!
    TNFa 25,3 (13,2-30,6)
    IFN-g 12.3 (5,8-20,5)
    Då kanske jag kan komma igång med en IVF redan på denna mens som jag tror är i faggorna nu - kör långa metoden så om tre veckor??!!! SkrattandeSolig
    äntligen någonting positivt och då behöver jag inte ta Humira spruta nr 3 imorgon. (å andra sidan 10000 kronor i sjön för de två kvarvarande sprutorna... men hellre bra TNF!)
    Kram på er alla kämpar - och ha en skön kväll!

• singhatjejen

Ninninn: Tack! :) Ja inte klokt, på bara en spruta - men han sa att det ser ut som något hade hänt i min kropp två månader innan det första TNF-testet och det var ju då jag gjorde hysto och laparoskopi hos peny. Han sa att ett operativt ingrepp kan ge högt TNF en tid efter - och det kanske faktiskt var så. Han sa ju att jag hade ett val: ta sprutorna eller ligga lågt en månad. Jag tog sprutorna för jag kunde inte tro att jag hade sån tur. Men där ser man.
    Shit vad jag är glad!
    Ja, Ninninn - nu kör vi Solig

• singhatjejen

Zin: Har inte funderat - hur lågt är ett riktigt bra? OCh kan det inte skada - om man inte behöver?

• singhatjejen

Zin: å andra sidan har jag ju redan tagit en till spruta - efter det där TNF-testet där jag har bra resultat. Så jag kanske har en flare nu...? Skäms shit har ska jag veta? Ta en spruta till och ett nytt blodprov? usch vad jobbigt det blev... tänkte inte alls på flaren....

• singhatjejen

Zin: ja spruta, test, spruta ...
    Märkligt att det kan skilja så mellan lab?
    Får ta mig en funderare hur jag gör nu. Vill ju inte starta ivf och så råkar jag ha fått en flare av spruta nr 2...

• singhatjejen

Zin: Ja det lilla jag hittade på nätet sa också att de verkar ta IL eller IVig med sprutorna. Och det har jag faktiskt gjort - på eget bevåg. Två-tre dagar efter varje spruta har jag tagit IL.
    kanske har det räddat mig? kanske ska jag se till att ta ett nytt IL i veckan? Men enda sättet att veta hur jag ligger till nu är väl att göra nytt test?
    Dr D skrev att jag inte behöver ta mer humira - men hur insatt är han just i humira-delen och flares och sånt? OCh han vet ju dessutom inte hur många jag tagit hittills?Och hur just jag reagerar...
    Massa frågor! Sjutton vad vilsen man känner sig. Känns ju som det kvittar att vända sig till dr D - för jag vet inte om och i så fall när jag får svar.
    Tur jag har ert stöd, tjejer - och tusen tack för din input och dina kunskaper, Zin {#emotions_dlg.flower} vilka länkar läser du på förresten?

• singhatjejen

Tack Zin :) vad go du är. Nu känns det faktiskt lite bättre :) Ja jag får rådslå med gubben min hur vi ska göra. Kanske försöka mejla dr d trots allt - vill ju gärna göra ivf hos honom, för de där låga nivåerna som inte stressar fram flest ägg utan hellre god kvalitet.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!