Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Solkattan skrev 2014-03-05 15:36:49 följande:
Zin :Det här:Sen så fattar jag inte riktigt hans FBC. Ser ut så här:
B-Celler, baso enhet: *10E9/L
B-Celler, baso rel. enhet: %
B-Celler, eos enhet: *10E9/L
B-Celler, eos rel. enhet: %
osv
Kommer Dr D fatta detta..? Är det typ ena värdet som han vill ha...?
Hittat på Intralipid fliken att länken under: Studie Intralipider & missfall
Mer info...
Inte fungerar.... så klart nyfiken vad som döljer sig bakom länken.. :)
Tänkt på en rätt ironisk sak. Förra hösten när jag fick mitt MA så fick jag komma på VUL och de hittade inget foster. Då fick jag utan "problem" med mig en liten påse med 4 cytotec tabletter att för att starta igång ett missfall. Läser man på FASS om cytotec så är det knappast någon medicin för abort. Finns en hel del läskiga historier om hur cytotec behandlingar gått galet när tjejer varit själva hemma o tagit dem.
Men nu när man själv föreslår att man vill ta ett läkemedel.. (till samma läkare som givit mig cytotec) alltså intralipider så är det blankt nej! Intralipid som jag inte läst en enda skräckhistoria om....
Om de själva kan ordinera cytotec i annat syfte än vad den är avsedd för... varför kan inte samma läkare då ordinera Intralipid...?? Om det BARA handlar om att man inte vill använda mediciner i annat syfte än det dom är avsedda för? (vilket talar emot dem..??). hängde Ni med..?
Ja, vi har tidigare diskuterat just det paradoxala kring Cytotec här i tråden, det är verkligen galet.
Det är enklare för alla om du själv skriver om provsvaren i din excelfil, alltså
Leukocytes Basolfila Eosinofila Erytrocyter Lymfocyter MCH MCHC MCV Monocyter Neutrofila Trombocyter
med referensvärden efter och sedan dina egna värden. På så vis kan ni enkelt följa ev förändringar. "Baso" i ditt provsvar är alltså Basolfila, Eos är Eosinofila osv däremot fattar jag inte riktigt enheten..?!