• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Emma30 skrev 2018-09-26 19:48:28 följande:

Ja jag kan fråga honom om jag kan använda det. Men tror du att han kan skriva ut recept på det isf?

Nej han sa inget om Trombyl eller Fragmin. Är det risk för blodproppar pga de andra medicinerna?

Om man blir gravid och har immunproblem så kan man lättare få blodproppar. Vissa har också blodkoagulationssjukdomar.

Vid Dr Ds utredning upptäcktes att jag har en autoimmun blodkoagulationssjukdom som gör att jag måste ta både Trombyl och Fragmin dagligen från försöksmånaden och hela graviditeten.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-09-26 19:46:33 följande:

Ah ok jag kanske måste åka till stockholm för att få droppet då. Närmre än till Danmark iaf :)

Tack så mycket för förklaringen! Då kanske jag ska köra på stimulerad cykel iaf trots att jag får dåligt humör. Jag har ju trots allt blivit gravid 2 gånger när jag ätit progynon och tagit lutinus (missfall). Varför nedreglering med spruta eller nässpray? det är inget jag gjort tidigare.

Emma30 skrev 2018-09-26 19:48:28 följande:

Ja jag kan fråga honom om jag kan använda det. Men tror du att han kan skriva ut recept på det isf?

Nej han sa inget om Trombyl eller Fragmin. Är det risk för blodproppar pga de andra medicinerna?

Börja med att fråga Dr Christiansen om han är ok med Intralipid, och OM han använder det ifall han kan skriva ut IL-recept åt dig.

Om inte, så gör en utredning via Dr D i Aten. Det kostar ca 20.000kr och då får du recept av honom.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-09-26 22:42:02 följande:

Jag har inte fått provsvar från Danmark på papper än utan Ole har endast mailat till mig och skrivit att MBL var lågt (41).

Mina anteckningar på bilden ovan visar vad som kollats i Sverige och Danmark. Är det något Dr I Aten kollar utöver det som kollats på mig?

Dr D tar en mängd blodprover och skickar till ett labb i USA inriktat på immunologi. Man mäter en mängd NK-celler, TNF-alfa etc etc
  • UndrandeSökare
    mli01 skrev 2018-09-27 20:34:18 följande:

Tänkte bara om man viste på ett ungefär .. jag ska få 4 gånger , tänkte om de är lite eller lagom

4st innan och under hela graviditeten???

Det är lite, det finns de som fått 30st. Allt beror på hur överaktivt immunförsvaret är på just den kvinnan.

Det beror på vad USA-proverna visar.

Hos vilken läkare har du gjort immunutredning?
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-09-27 22:29:24 följande:

Av vilken läkare fick du Gammanorm utskrivet? O vilken stad? Jag skulle vilja få tag på någon som kan hjälpa mig o gärna med Gammanorm eftersom det går på högkostnadsskyddet.

Vad får du betala för att han/hon hjälper dig?

Zinfandel är EJ aktiv i denna tråd längre, hon lämnade den för många år sedan. Så det går inte att få några svar från henne. Inlägget du refererar till skrev hon 2013. I stort sett alla gamla medlemmar har redan lämnat denna tråd efter att de fått barn, Zinfandel fick dock inga barn.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-09-28 00:51:18 följande:

Hur snart brukar lifeclinic i Aten svara på mail? Jag mailade dom igår o frågade vad som skiljer deras utredning från de prover jag tagit i Sverige och Danmark. Men de har inte svarat än.

Dr D är tyvärr tidvis dålig på att svara på mail, men maila igen så hoppas jag du får svar.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-09-28 15:38:28 följande:

Någon som är på gång till Aten inom kort?

Ulri sa nyligen itråden att hon ska till Aten om nån vecka.
  • UndrandeSökare

Emma 30- Jag rekommenderar att du gör som Zwillinge tipsar om att du köper boken "is your body babyfriendly", av Dr Alan E Beer. Den säljs på Adlibris och Bokus för ca 200kr. I den finns alla immuntester och behandlingar beskrivna. Läs den ! Jättebra bok.

• UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-09-21 12:14:06 följande:

Da bär det av ner till Aten igen om bara tva veckor! Aker själv denna gang. Dels blir det en second opinion fran Penny om min adenomyose (om denna maste behandlas med nedreglering eller ej) och kan hända (troligt) en till hysteroskopi. Dels vill jag fa in ett möte med Dr. D. lutar at en full ivf behandling hos honom. Om det är nagon som som jag befinner sig ensam i Aten 4-6 Oktober sa hojta till sa kan vi ta en lunch eller middag :).

Zwillinge söker nån som ska till Aten snart, kanske ni två kan ta kontakt med varandra?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!