Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Grattis på födelsedagen fenan!
Grattis på födelsedagen fenan!
Grattis Che!!! Ni ser, skam den som ger sig Det gäller bara att få rätt behandling!!
Snart Lycklig: jag tycker du ska kolla upp och försöka få prova Armour Thyroid istället. Licensierat men många svarar betydligt bättre på äkta vara.
Självklart använder Dr G IL! Han var troligen först i Europa med det. Men han ordinerar Il/Ivig beroende på individens behov, alla svarar inte på det ena eller det andra även om det till synes är lika bra produkter.
cff: förlåt men jag fattar inte riktigt, går du hos Penny, Dr B & Dr G samtidigt..?! Mix...? Du ska veta att Dr B har försökt hjälpa dig med Ivig i Sverige och jag har bidragit med ett namn, som jag egentligen inte kan ge vidare. Jag har också erbjudit dig Ivig vid ett par tillfällen (bla inlägg 10840) men nu har det gått till någon annan istället. Hoppas det löser sig för dig, det finns absolut läkare som fixar det om du har en ordination.
Zinfandel – det är inte så konstigt som det låter. Dr G var jag i kontakt med i våras och sen en uppföljning i somras. På hans rekommendation provade jag IL. Dock tyckte jag både att han var svår att förstå (engelskan) och så kände jag att jag skulle vilja ha en större förståelse för vad min problematik var, inte bara prova mig fram.
Peny var jag hos i somras för att göra en hysto. Då pratade vi kort om immunologi – bl.a. var hon ganska starkt emot Humira som Dr G föreskrivit och hon rekommenderade att jag skulle kontakta Dr B vilket jag gjorde så snart jag kom hem. Jag har planerat att börja göra IVFer hos Peny, men kan för närvarande inte vara borta så länge som det kräver (ca 2 veckor/cykel…).
Den initiala konsultationen med Dr B (9 augusti) ledde till att jag avvaktade både med Humira och IVIG (och därför högg jag inte på ditt erbjudande – bra att det kom till användning för någon annan) för att se vad Dr B skulle komma fram till och rekommendera. Sen tog det tyvärr väldigt lång tid att få något svar från Dr B. Första gången Dr B rekommenderade IVIG var 28 oktober och då var jag redan på andra stimuleringsdagen i den IVF-cykeln.
Det namn som jag fick av Dr B som jag gissar kom från dig (stort tack, uppskattar det) kunde tyvärr inte hjälpa mig med mediciner, men om jag lyckas få ett europeiskt recept skall jag höra med honom igen, om inte annat skulle jag ju gärna vilja träffa en läkare för att försöka förstå vad som är orsaken till mina avvikande värden.
Så, jag behandlas av Dr B, men eftersom ett amerikanskt recept inte går att hämta ut på apoteket vände jag mig först t Dr G för att få hjälp med ett recept, och när det inte gick så skickade jag en vädjan till Peny som jag tror kommer att hjälpa mig.