• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

snartgravid skrev 2013-10-28 09:41:59 följande:
    Zinfandel. Vad tror du? Tack på förhand!Glad

NK Cell Inhibition Panel

50:1                                       15.7
    25.1                                       11.3
    12.5:1                                    7.3
    IVIG 12.5mg/ml. 50:1         13.7
    IVIG 12.5 mg/ml 25:1          9.6
    Intralipid 1.5 mg/ml, 50:1   14.8
    Intralipid 1.5mg/ml,25: 1     7.6
    %CD3                                      86.5 (H)
    %cd 19                                     7.5
    % CD 56                                   6.4
    %  CD 19+celss,CD5+           5.2 

TH1/TH2 Inntracellular Cytokine Ratios

TNF-aIL-10              36.9 (H)
    IFN-g:IL-10               13.8
    Din panel visar att NK-cellerna reduceras hyfsat bra. De reduceras/du svarar lite bättre med IL än med Ivig vilket är bra i sammanhanget. 

Ditt höga CD3 tyder på förmodade sköldkörtelåkommor, stämmer det..? Har du testat TSH/T4 på länge? Har du även ledvärk ibland..? Vid höga CD3 sätts ofta Neupogen in hos andra läkare. Kombinationen med ditt CD19 är förknippat med infertilitet.

Ditt TNF är ganska högt men tack vare ett lågt IFN så balanseras det. Jag tycker att du även ska kolla ditt prolaktin.
    Det kan även vara idé att ta Agnus Castus. Du kan även prova att utesluta gluten och tillsätta mycket C-vitamin.

{#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel
    lill111 skrev 2013-10-29 06:54:22 följande:

Det är han som är i USA va? Synd jag inte tog reda på det innan vor for till Aten...ja, ja...kromosomtest och en rad koagulationstester har vi gjort i sverige...men som sagt de kankse inte är liga grundliga? Har du varit hos honom Zin, tac snälla för svar!!
    Det är inte samma tester och man tittar alltså på matchningen mellan kvinna och man, inte bra individuellt som man gör här. Nej, jag är distanspatient och har inte varit där. Alla tester som är gjorda hos andra läkare skickas dit sen kanske Dr B vill komplettera med något. Han är väldigt noggrann!
  • Zinfandel
    snartgravid skrev 2013-10-29 10:25:34 följande:
    Tack Zinfandel. Ja, jag har ganska högt TSH 2.1- Tycker du att jag ska ta mer Levaxin? Jag ska absolut ta prolaktin test och Agnus Cactus. Neupogen har jag aldrig hört talas om. Det kanske man skulle testa. Hur går det för dig sjäv med försök?
    Njae inte nödvändigtvis. Värdena tyder på sköldkörtelproblematik även om värdena är bra tack vare medicinering. Håll koll på ditt TSH regelbundet.
  • Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-10-29 09:11:14 följande:
    Zin: vad skulle allt gå på ungefär för någon med upprepade missfall som jag om man skulle ta kontakt med Braveman?
    Det beror helt och håller på vad du har gjort för tester tidigare, vad ditt problem är, vilka tester som behöver tas, hur mycket hjälp du behöver osv. Börja med en telekonsultation! Han är absolut mycket dyrare än övriga men en bättre behandling (och inte bara IL, Fragmin, Pred...).
  • Zinfandel
    Katt12 skrev 2013-10-29 09:21:21 följande:
    Zin, då uppfattar jag att det enda positiva som sägs om inositol är att det i kombination med melatonin i en studie gett bättre utfall vid IVF. Jag som inte vågat ta melatonin då det inte ska vara bra vid immunproblematik bör alltså inte fortsätta ta inositol då risken är att DHEA nivån tar stryk av detta tillskott:( Får nog sluta m inositol snarast och höra om det går att få ta ett DHEA test för att se hur landet ligger nu när jag tagit detta tillskott sen i somras... Suck... Hojta till om du tycker att jag missförstått!
    Ärligt talat vet jag inte hur pass känsligt det är och hur mycket det påverkar. Det är rätt att vi ska undvika melatonin. Inositol är en italiensk produkt och de har mycket bra resultat på det. Jag skulle nog ändå hellre ta Q10 och/eller Agnus Castus för lika bra resultat.
  • Zinfandel
    lill111 skrev 2013-10-29 11:23:42 följande:

Ok, tack för info! En fundering bara vi har ju barn tillsammans så våra kromosomer borde väl passa eller? Kan det skilja ändå, trots lyckad graviditet? Har idag fått mina bruna flytn.. Bara 5 dagar efter positivt äl test😞... Usch blir så ledsen...dock 27 dagar efter mf blödningen... Ska jag fortsätta med Angus c tycker du?? Tacksam för svar!!
    En graviditet är den största utmaningen en kropp kan vara med om och påverkar den på alla sätt och vis, både på gott & ont. Sen dess har ni åldrats, utsatts för hela annan stress & lycka, dina hormoner har gått bananas under amning, kanske har någon av er haft någon infektion osv så det som var gäller inte nödvändigtvis nu, och därför är sekundär barnlöshet tyvärr hyfsat vanligt förekommande. 

De där bruna flytningarna 5 dgr efter ÄL måste väl inte vara negativt..?! Drömmer
    Om Dr D sa att du ska ta AC hela cykeln så ska du det! Det kan åtgärda sådana flytningar som inte ska vara där.
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-10-29 18:44:55 följande:
    Har tittat på Dr B´s hemsida nu. Ser ju såklart jättebra ut...Men det känns krångligt. Står ju inte heller några priser så man kan få en uppfattning ungefär...Någon som vet?
    Och detta med Fedex tror jag inte funkar, bor ju i norra norrlands inland. Tror jag måste åka till sthlm för att dra och skicka blodet i såfall. Men tänk om han skulle kunna hjälpa mig, svindlande tanke!  
    Någon fler än zin som har erfarenhet av denne Dr B? 
    Tvärtom, eftersom det är så pass individanpassade behandlingar så är det svårt att ge ett och samma pris till alla i förväg. Eftersom jag har tagit de flesta prover tidigare så har allt kostat ca 15000 kr (fler prover, konsultation & ordination). Jag har märkt att många som provat allt till slut vänder sig till Dr B och lyckas då. Här är ett par bebisar i tråden som kommit till tack vare Dr B. 
  • Zinfandel
    lill111 skrev 2013-10-29 19:19:41 följande:

Åhh, du är guld värd Zin, tack för dina ord, blev lite lugnare av dem...tänkte att 5 dagar efter äl med bruna flytningar inte är så bra, vill ju att lutealfasen helst ska vara 14 dagar eller vad tycker du?? och dr d tyckte jag skulle äta ac hela cykeln just för att jag nämnde det om  mina spottings som alltid sker 4-7 innan mens....vilket tyder på hormonell obalans...vill verkligen bli av med mina spottings, nu tror jag iofs inte att de gör så jag svårare blir gravid eftersom jag blivit det 4 ggr med spottings utmaningen ligger ju i att behålla graviditeten....och ja som du antyder kan min kropp ju blivit helt rubbad efter första graviditeten.....dr d antyde ju att min kropp redan under vår lyckade graviditet ville stöta ut vår son med hänvisnig till att jag tidigt fick sammandragningar redan v 16 och att han hade låg födelsevikt....dr d hävdar att det är mitt immunförsvar som ställer till det, men att min cykel behöver rättas till med och jag bör bli av med mina spottings därför ska jag ta Ac...men ja, jag vet inte det kan ju även vara endon som ställer till mina mf/ma men nu har vi inte råd med ngn LAP och svensk sjukvård vill ju inte bekosta mig en sådan....tack rara Zin igen....
    Låter helt logiskt! Jodå, om du står på dig så får du LAP. Näbbar & klor!
  • Zinfandel

Ang Melatonin så är det antagligen det enda som vetenskapligt bevisat stärker äggkvalitén. MEN det bör ej tas av oss med immunologiska problem eftersom det aktiverar lymfocyterna, monocyterna, granulocyterna och även NK- celler. 

Agnus Castus har i kliniska prövningar även visat sig sänka prolaktinet.

• Zinfandel

Jag hade satsat på Omega 3, D3, Q10 och ev AC. Bra cocktail Tungan ute Probiotika är ingen dum idé heller.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!