• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Missne skrev 2017-07-20 22:33:32 följande:

Igår gjorde jag vul och fick se ett hjärta slå. Så himla skönt. Nu kanske man kan slappna av under semestern, åtminstone fram till kub-testet.

Verkar som mitt immunförsvar är väldigt lugnt denna graviditet. Behöver inget IL på länge nu ????vilket är skönt.

Tänkte också bara berätta att det fortfarande går att ta FBC (blodstatus + b-celler) på werlabs även där de inte har eget lab. Jag kunde både beställa och ta proverna och få resultaten utan några kommentarer. ??? Iallafall i linköping .

Vad skönt! Njut. Kramar
  • PeeWee44
    LadyMaria skrev 2017-07-27 11:33:15 följande:

Okej, va bra. Tack för er info! =)

Har nån av er erfarenhet av Neupogen? ska ta detta från behandlings start som injektion varje dag och en förpackning kostar 4.000kr och det är bara 5st i den!!! kommer behöva i flera veckor så det blir ju huur dyrt som helst. Plus alla andra mediciner, men dem är ju inte riktigt lika dyra.

Någon som vet nån svensk läkare som är samarbetsvillig och skriver ut på recept? 

Hej,

Neurologen börjar jag med 15 dagar innan, halv flaska om dagen. Efter transfer tog jag en hel flaska i tre dagar. Sen tillbaka till en halv flaska. Det kostar ca 10800:- för 15 flaskor.

Lycka till.
  • PeeWee44
    LadyMaria skrev 2017-07-27 11:33:15 följande:

Okej, va bra. Tack för er info! =)

Har nån av er erfarenhet av Neupogen? ska ta detta från behandlings start som injektion varje dag och en förpackning kostar 4.000kr och det är bara 5st i den!!! kommer behöva i flera veckor så det blir ju huur dyrt som helst. Plus alla andra mediciner, men dem är ju inte riktigt lika dyra.

Någon som vet nån svensk läkare som är samarbetsvillig och skriver ut på recept? 

Hej,

Neurologen börjar jag med 15 dagar innan, halv flaska om dagen. Efter transfer tog jag en hel flaska i tre dagar. Sen tillbaka till en halv flaska. Det kostar ca 10800:- för 15 flaskor.

Lycka till.
    LadyMaria skrev 2017-07-27 12:53:12 följande:

Har du dem som man blandar själv som är ampuller? Eller har du dem som är förfylld injektion?

Blev det någon skillnad på resultatet när du använt Neupogen? För min del vill han att äggen ska bli bättre och hålla immunförsvaret lugnt. Jag får oftast runt 16 ägg ut men det är bara runt 3 som kan användas.

Jag har haft ampuller som du stoppar i en spruta och drar upp innehållet i.

För min del har det inte gått bra trots Neupogen. Andra är med Neupogen, förra gången hade jag 25 i hcg på testdag men <2 två dagar senare. Testade hemma igår och inte gravid denna gång heller. Ska lämna blodprov imorgon men hoppet är ute.

Jag tror att mitt progesteron var för dåligt vid insättning. På måndagen hade jag 14 hos d och insättning 4. Det är inte samma referensvärden som i Sverige. Testade progesteronet i måndags hemma och hade bara 29 fast jag tagit utrogest vaginalt med 3-5 timmar mellan gångerna. Vet inte hur jag ska lyckas få upp värdet.

Kram
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2017-07-27 19:18:46 följande:

Peewee- Progesteron finns i sprutform utomlands (dock inte i Sverige), jag har läst att vissa som gått hos Serum fått det skickat från Aten. Det ska vara mer effektivt är Utrogest som jag fattat det.

Tack, vi ska fundera under augusti hur vi ska gå vidare. Ska läsa på om LIT det, progesteronspruror och kanske en historia på serum. Ska ta blodprov imorgon men kan inte tänka mig ett hcg över 2.

Hur går det för er?
  • PeeWee44
    Nisse69 skrev 2017-07-28 15:13:50 följande:

Hej!

Inte meningen att ta över tråden. Det är ett antal tusen inlägg i tråden och det blir väldigt jobbigt att söka information tyvärr.

Undrar lite över er som går hos Dr D i Athen. Skulle uppskatta att få lite svar på följande frågor:

1. Hur många här ungefär har fött barn efter att ha anlitat Life clinic?

2. Behöver man vara gifta?

3. Skulle ni välja kliniken igen?

Vår bakgrund: Har en son, 8 år, som tillkom på naturlig väg. Har under ett antal år försökt med IVF (i Sverige) samt ÄD (i S:t Petersburg/AVA) utan större resultat. Börjar nu fundera om det kan ha och göra med immunförsvaret.

Mvh Nisse

Hej Nisse,

Det är väldigt många i tråden som lyckas efter att ha varit på Lifeclinic eller Serum. Serum är bra på hysto och om du har emdometrios. Hos dom får du ingen support om du gör behandling på annan ort.

Dr d är faktiskt läkare, är din fru/sambo sjuk ofta? Vi har varit hos dr D men inte lyckats än. Börjar tro att mina progesteron värden inte är tillräckligt bra.

Kan klart rekommendera Lifeclinic.

Trevlig helg.
  • PeeWee44

Hej,

Har ni koll på vad ni brukar ha för värden på östrogen, progesteron och tsh vid insättning. Jag hade östrogen 200, progesteron 14 och tsh på 3,6 på måndagen i Aten. Fick öka progynon med en tablett till fyra st/dygn. Insättningsdag hade jag östrogen på 249 och progesteron på 4,6. Vet ej om det är samma enheter som i Sverige då jag inte är vid en dator.

Tacksam för svar om någon har värden.

• PeeWee44
    finee skrev 2017-07-30 10:57:25 följande:

UndrandeSökare - TACK för din input, ovärderlig! Det var tack vare ett tips från dig i en annan tråd gällande mensblodstest som gjorde att jag gjorde testet. Även fast det är jobbigt att veta att jag har hidden chlamydia så är jag ändå glad att jag gjorde testet. Nu finns det ju något att behandla!! Läst på Serums hemsida att de tycker att man t.o.m kan prova utan ivf ett par-tre månader efter antibiotika och hysto. Men det skulle faktiskt vara för bra för att vara sant om det var "så enkelt". Men hoppas kan man ju..

Men du har alltså lyckats få ut medicin på grekiska emailade recept? Så länge det varit utskrivna med färgskrivare?

Hej, jag har inte haft några problem att hämta recept från dr d på riktiga apoteket i Nacka forum utanför Stockholm. Men utskrivet i färg.

Lycka till.
  • PeeWee44
    mom2012 skrev 2017-07-30 22:49:02 följande:

Vad får du för att öka ditt progesteron? Jaghade sprutor jag tog till v13-14. Ser att flera som gör äd får sprutor, lutinus och oral tablett. Samtidigt

Hej, hur går det för er?

Jag har bara fått utrogest, fick ta vaginalt efter insättning. Höjde själv dosen, skulle ha tagit tre gånger per dygn 200mg men tog var tredje fjäder timme och fick upp progesteronet till bara 29 här i Sverige. Har inte fått svar på testet som togs i fredags på werlabs. Ska bli intressant och se vad dr d säger. Nu kommer även vi kontakta serum.
  • PeeWee44
    MaryoMary skrev 2017-08-06 21:08:23 följande:

Hej alla! Jag har följt er länge eftersom jag nog trott att jag själv skulle hamna här men lyckades bli gravid via ivf med egna ägg mot alla odds. Jag har endel Lutinus och en flaska synarella kvar, bäst före 2018 om någon är i akut behov. Annars åker det till återvinningscentralen i veckan.

Skickat pm.
  • PeeWee44
    MaryoMary skrev 2017-08-07 16:18:10 följande:

Jag försökte pma dig tillbaks, lyckades inte. Ska försöka från en dator i kväll:)

Tack, ibland får man försöka fler gånger. Kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!