Snart lycklig skrev 2014-06-23 19:35:10 följande:
Redan47, du börjar ju direkt med förberedelse för nytt FET, för att dra nytta av hysteroskopi etc. Jag vill göra likadant, dra nytta av denna korta graviditet och tidiga bortstötning (kan ju vara lättare precis efter), samt mina Humirasprutor och min hysteroskopi, jag nedreglerades ju inför detta FET, men det går ju inte om jag ska börja efter kommande mens. Hur gör du, nedregleras du och i så fall hur, så tacksam om du orkar berätta. Kram.
Visst har jag tid oh ork att besvara dig hjärtat! Jag nedregleras inte, har gjort en gång, det vill jag inte göra igen. Jag har inget endo eller liknande som gör att jag har behov av att nedregleras av den orsaken. Jag gör ÄD, börjar typ imorgon med östrogen, bygga slemhinna, plus övriga preparat, och följer min cykel, transfer efter ägglossning. Vilket brukar utebli av östrogen behandlingen, men det spelar ingen roll för min del vilket som...utan Fet blir då typ i samband m kroppens ÄL i tid +någon dag. Jag anser just Hyston är viktig för mig att ta hänsyn till, vad jag läst, så är den lite färskvara, ärr tex tenderar återkomma, rek u-sök 3-4 mån. Den kostnaden vill jag undvika om det inte blir nödvändigt förstås...
Jag tycker, att har du energi, lust, och vilja testa och se vad naturen säger om denna lilla bortstötning om det kan ge dig fördelar, många menar ju det, och likaså att du har en hysto som ligger färsk. Vill det sig inte med dina kvarvarande ägg, så ha du tiden att fatta beslut om du vill/ ni vill gå vidare med ÄD. Vår ålder spelar ju roll för kvalite/ överlevnads förmåga på våra embryon. Tror Grekland har 50 åldersgräns ÄD. För mig är ju också tidfaktor en viktig del i mina beslut om behandlingspaus eller ej. Jag vill lyckas, varje månad som går är för mig viktig månad. Blir det 1 knytte, vill jag gärna hinna med ett syskon försök....Bonus. Fråga DrD hur han ser på planen. Jag var super tydlig att jag inte vill ha "sorgetid" mellan försök eller så, med Peny. Minus är minus och det är j....jobbigt, men tänker inte avsätta hur mycket tid med den, jag kan vara ledsen då och då, tillåter mig det, trots att jag står under behandling för nytt försök. Det är ju iallfall ca 3v. Mer tid än så behöver jag inte, mentalt. Jag ställer in mig på nästa mål direkt efter minus. DET SKA GÅ- en tidsfråga! KRAAAMMM vi är av riktigt enevirke :))