• Cice

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

TWH skrev 2012-08-30 13:08:18 följande:
    Cice; vad synd att det inte gick vägen men du verkar stark och nu kan vi hålla tummarna tillsammans för nästa månad kram

TWH   Va  jobbigt du har !!! Många styrkekramar till dig!

Tack, det hoppas jag oxå   Hjärta!
    Jag känner att jag   måste  att kämpa vidare Tungan ute.. har du  pratat med Dr.d om detta ? Dvs har du fått ngn diagnos av dr d?  

Du ska se att det blir några plussar denna manaden :) Vem vet kanske tvillingar :).. Vi fixa det..Drömmer.Solig

Jag håller alla tummar och tår för oss alla på FL.Tungan uteDrömmer....
  • Cice
    CurlyRed skrev 2012-08-30 10:08:14 följande:
    5 ägg 11-14 mm och några mindre. Nytt blodprov. Inväntar besked i em om det blir ÄP mån el tis eller om det blir nytt VUL på måndag.

Grattis  stor grattis ...
    Jag håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
    Kram

• Cice
    singhatjejen skrev 2012-08-30 13:52:33 följande:
    Cice: Synd att det inte tog sig... Men vad stark och glad du är ändå, skulle behöva lite sån inställning jag också Glad men du har nog rätt, jag tror det blir lite plus i tråden här framöver - håller tummarna i alla fall!
    Tack ... min natur är så, mitt sätt att se livet, lärde mig av mina föräldrar mig att allt i livet har en anledning, och att detta force majeure, vilket är orsaken till vår existens, natur eller Gud bara ger oss här vi kan bära. Jag är yngst av 4 bröder. Jag var tvungen att vara stark för att överleva, hahahaTungan ute{#emotions_dlg.djavulsk} ... när jag var barn jag gillade att spela fotboll med mina bröder, när jag föll och skadade mig själv, min mamma  bar  mig kärleksfullt och sade  stå upp  och torka dina tårar, och  gå och leka igen, det är en del av liv  att ramla ibland (  I love my mommy very much{#emotions_dlg.flower} ) , hon sade ; om det regnar idag, i morgon solen kanske  kan skina igen, det som är viktigaste glädjen i våra hjärtan, oavsett om det regnar eller om solen skiner på våra liv.

Allt i livet har sitt pris och när jag börjar något, jag gillar att avsluta det med samma glädje som jag startade det {#emotions_dlg.flower} .. Jag kommer att göra allt för att få ha ett barn med mina egna gener. Om det inte går, jag ska  göra  ÄD, min dotter har beslutat att om jag inte kan ha ett barn med mina gener Gråter, skall jag acceptera hennes ägg och föda mitt barnbarnSolig  . Cch om det inte fungerar kommer jag att adoptera ett barn. I  världen finns det så mycket barn i behov av kärlek, ett hem  Flört.

Jag är villig att acceptera allt som mitt liv är villig att erbjuda mig, men jag inte kommer att acceptera det med  armarna i kors. Jag kmr att  kämpa med alla mina krafter för att få vad jag vill också ... 

Vi inte alltid vinna alltid, men det är bra att veta att jag gjorde mitt bästa, då jag kommer att vara en vinnare i mitt hjärtaSolig{#emotions_dlg.flower}.
  • Cice

stumpan81 skrev 2012-09-01 19:30:22 följande:
    cice: Menar du verkligen att du ska ta emot ett ägg från din dotter???Jag vet inte om det är bara jag som mår lite illa när jag hör det. Hur tänker ni?

Zinfandel skrev 2012-09-01 20:00:54 följande:
    Öh va`?! Nämen så kan det väl ändå inte vara tänkt..? Men nu när jag läser tillbaks så verkar det onekligen så... Spooky..!! Förvånad

Kära kompisar från FL

Jag är inte där ännu i AD. Jag vill inte prata mycket om det. När jag kommer dit är en annan sak.

Jag skall inte tro att det skulle vara fel, det är ett beslut som är upp till min dotter och mig.

Vad gör andra tycker, är inte särskilt viktigt för mig. Min dotter är vuxen, har precis börjat att läsa till läkare. Och hon vet precis vad det som hon vill, Hon  är hon inget barn. Jag tvingade min dotter inte ska fatta det beslutet, eller hjärna tvätta hennes som hon kunde tänka på det sättet.
    Enligt min mening, när vi har ett barn, måste vi berätta sanningen om var hon kommer från början, om det var gn  antas, genom ÄD, spermadonation, osv.   Ibland barn som kommer från ÄD, eller  adoption kan  kännna som inte tillhör familjen eller något sånt . Varför skulle jag köra den risken om jag kan  ha ett barn med mina gener. för mig mina gener är viktigaste. inga frågor, inga problem.

Jag respekterar era åsikter  och hoppas att ni   respekterar min åsikt oså.

Jag är på detta forum för att lära sig om alla behandlingar och dela lite erfarenter om mediciner oså, under min resa i jakten på lycka.  Jag tar mina beslut i mitt liv, jag är en stor flicka, jag är stor i sig tillräckligt för att ha en dotter som är  20 år , som skulle kunna hjälpa mig om det var nödvändigt  
    Gör på samma  sätt som jag, Jag  respekterar privatliv  era och inte ge synpunkter på era det privata livet , jag önskar er att göra detsamma. 

Jag önskar er en trevlig dag,{#emotions_dlg.flower} 

kramar från en person som lever livet på sitt sätt . Mitt liv, mitt beslut. Ta hänsyn till liv era liv dig, och  snälla lämna   mitt privat liv  vid sida.   Jag behöver inte av åsikt om hur jag ska levaHjärta

• Cice
    criss00 skrev 2012-09-02 23:40:48 följande:
    Cice: Vad tråkigt att det inte blev något trots symtomen. Jag kan känna att man blir tokig att varje månad känna efter och känna efter så jag tror jag inbillar mig att jag känner något. Sedan blir jag så förvirrad över vad jag egentligen kände de gånger jag varit gravid och blandar ihop allt. 
    Spännande att ni går vidare med IVF. Du skriver att ni haft möte med Dr G. Har ni alltså även varit i London och gjort en undersökning? Eller menade du Dr D?

Håller tummen för att detta är lösningen för er så att du får dit plus! Stor kram!      

Criss00 tack tack. Jag hinner inte skriva nu.  Jag  är på sjukhus.
    vi hörs snart. Kram 
  • Cice
    {#emotions_dlg.flower}singhatjejen skrev 2012-09-10 20:00:26 följande:
    Haha, ja visst såg de lite skeptiska ut när jag frågade efter allt de hade :) jo tack det har varit en intensiv dag :) kul! Vi kan pröva ringa dr D och dessutom hoppas på vår vän med Atenkontakter, Cice :)

Hjärta
  • Cice

Curly  {#emotions_dlg.flower}!

Grattis grattis  !!!!Hjärta{#emotions_dlg.flower}.
    Jag håller tummar   till dig Hjärta 

• Cice
    {#emotions_dlg.flower}HollyGolightly skrev 2012-09-12 12:33:58 följande:
    Hjärte: Hurra! Min plånbok tackar så hjärtligast för det här receptet, nu blir det lite billigare än 1800 i månaden!HjärtaSkål

Det var super bra..  Grattis Holly.. Tomte
  • Cice
    TWH skrev 2012-09-13 13:04:59 följande:

Hej! Vi har inte tagit ngn il nu, dr vill att vi inväntar graviditetssymptom. Jag har läst en del i rapporten som håller på att göras, där bekräftas att il måste tillföras MKT tidigt för att ha effekt. Om det tillförs när man testar positivt hemma, dvs vid bim, så finns ingen signifikans i att il hjälper. Däremot om det tillförs precis innan el under implantation så föreligger stor signifikans i att il hjälper. Lite stressande...

TWH
    Jag fick en behandlingsplan från Dr.d. där står att ;

IL --- en vecka innan ÄP

IL --- en dag innan återförande

IL--- Samband med Pus..

Man ska alltid ta en FBS mellan 3-5 dagar efter IL...

Det kanske variera mellan olika patient. Jag vet inte.

Jag undrar om hur länge  ska man äta DHEA, Fertilexx,  om man blir gravid ?  Jag är nyfiken pga sånt skrev inbte Dr.D i min behandlingsplan  .

• Cice
    Lully Hill skrev 2012-09-12 20:59:07 följande:
    Så tråkigt!
    Ja jag har tänkt tanken. Doktorn var dock helt frågande till IL i vår behandling däremot förstod han att pred ordinerades. Jag hoppas få IL "gratis" nu. Mår så himla bra av det! Även hår, hud och naglar!
    Men jag tror man kanske får börja med kortison som sedan trappas ned under mycket lång tid. Vi får se vad de hittar och hittar på!
    Lully{#emotions_dlg.flower}
    Jag  hade en föresläsning  med en endokrinolog igår, Dr Magnus Braide vid sahlgrenska akademi.  Han förklarade om, hormoner o kortison ( glukokortikoider) som  påverka på vår ben massa .

Vid gravidit har kortison flera bra verkningsmekanismer ; Hämmar PG syntes, relaxerar kärl, minskar syntes  + frisättning av inflammatoriska mediatorer---- Minskad kärldilatation och kärlpermeabilitet, minskad ansamling av inflamatoriska celler, hämmad fibroblast proliferation.. Den sista är den tråkigaste, och anledning till att man, dvs kortison bryter ner bindväv, o kan orsaka osteporos. Dr. magnus Braide var lite tveksamt om intagninbg av vitamin D, kan vara till ngn stor hjälp, när det gäller att förhindra ben nedbrytningsprocess.
    I vår sekelett ( ben ) finns en balans  mellan parallett upbyggnad o nedbryttning. Och det balans variera under liv.

Han tycker att jag ska aldrig använda mer än 15mg kortison om dag . Det skulle blir mkt om man måste använda under hela graviditet.

Jag frågade vad är det som man göra för att motverka den smärta, biverkningar som kan uppstår i vissa fall, efter användning av en glukokortikoider ( kortison ).
    Han anser att man ska utsätta kroppen till en  svag koncentrisk belastning (  träning med olika lätta vikt ) under hela  graviditet ( så man kan påverka den spongiös delen av ben ). Efter graviditet ska man sakta trampa ner kortison, samt ha en bra, aktiv  träningsplan. 
     Han tror att  det är ganska relativ om  alla  kvinna kan ha  smärtor efter  ha använt kortison under lång tid. men några person som är känslig till glukokortikoider, kan man pass så dåliga, så att de måste sjukskriva sig.

Ben tillväxt har sin maximun topp vid 25 år och sedan  den går bara ner, en hel hyperbolisk kurva. Vi kan inte bygga upp vår ben på  nytt, men vi kan  motverka nedbrything , så det kan sker saktao vi kan på det sätt förstarka vår seklett. 

Jag hoppas att det kan vara till ngn hjälp, jag har fått en del material, som jag kan skicka till dig om du vill.

Hur mår  Prins Erik   Solig

Kramar {#emotions_dlg.flower}Hjärta 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!