Tuvalina skrev 2013-09-01 18:49:56 följande:
Cathy, jag hoppas så du har rätt, jag har också tänkt att det kan ha blivit något glapp i hormonerna. Eller det kan ju vara så att det var två som fäste först eller till och med tre (tror jag hade egen ägglossning också och de satte in två embryon) och sen avstannde alla utom en. Vi får hoppas det är så. Tack än en gång, kära ni för era lugnande kommentarer!
Ja, det som kan ha hänt är att flera fäst och börjat växa men avstannat och då kanske det känns som att symptomen inte är lika starka längre. Hur som helst så hoppas jag att du har i alla fall en liten fäst i din livmoder. Tänker på dig imorgon!
Visst kommer du att få göra VUL imorgon, inte bara hcg prov? kram
stumpan; jag fick plötsligt spottings efter äl, det blev bättre när jag tog proggisar mellan äl och mens och då förstod jag att jag hade lågt progesteron innan mens (även om min gyn nekade att det är så). Till slut fattade jag att mitt relativt höga prolaktin (inom ref värden!) hade sänkt mina hormonnivåer, alltså både östrogen (mitt FSH hade stigit) och progesteron. Medicinen som sänkte prolaktinet, höjde dem och då blev jag av med mina spottings. Inget som våra svenska gyn verkar förstå hänger ihop men det här kan man hitta lätt info om när man googlgar
kram på er alla kämpare