SaJoH skrev 2017-04-07 08:33:24 följande:
Tack så hemskt mycket för utförlig beskrivning! Det känns som att jag fumlar efter halmstrån.. är inte säker på om jag bör följa upp det här spåret eftersom jag inte vet om det ligger nåt i det. Min pappas ryggreuma kan ju indikera ngt, eller så inte. Svårt att veta. Känner mig dock lätt desperat nu...
Vilka mediciner fick du utskrivna när ditt ivf lyckades? Får jag fråga hur gammal du är?
Hej!
Jag såg dina senare inlägg efter svar från Dr D. Jag lyckas bli gravid, eller befruktad snarare, majoriteten av IVF-gångerna. Blev gravid första gången på andra IVF:en som ledde till ett sent missfall utan konstaterat fel på fostret. Efter det har det varit omöjligt att komma längre än plus på BIM-dagen varefter mensen har kommit. Jag tyckte inte det var logiskt. Dessutom har min kropp reagerat så mycket bättre med åren (från 34 år-38 år) av någon underlig anledning har min äggreserv ökat, jag är mycket mer lättstimulerad, får ut fler ägg och många fler ägg blir befruktade. Allt ser som sagt bra ut och jag började själv att misstänka att något hände i min kropp. Först för att jag kände instinktivt på mig att det inte var något fel på mina ägg eller embryon. Sen började jag dra slutsatser från ruvargångerna, de gånger jag plussade badade jag i svett och jag slutade svettas så fort mensen kom. De gånger det inte blev något plus svettades jag inte alls. Sedan började jag fundera över mina föräldrars sjukdomshistoria och konstaterade att de båda har en hel del immunologiska problem (men haft superlätt att få barn).
Jag tänker att det är det Dr D är ute efter med dig, att du ska fundera över hur dina månader av försök har varit. Har någon månad varit annorlunda än andra? Vet inte om du gjort detta men annars kan du ju faktist testa med graviditetestest för att se om det blir utslag. Så gjorde jag eftersom jag var så säker när det hade tagit sig. Jag testade på dag 12 efter ÄL då jag brukar få mens. Det handlar mycket om att känna sin kropp vilket jag förstår att många kvinnor gör här inne.
Nu sist fick jag ju stöd av Dr D med prednisolon, trombyl, fragmin och IL-dropp. Jag fick mycket dropp runt insättning och behöver fortfarande ta dropp varje vecka för att hålla kroppen lugn. Jag börjar vissa veckor att svettas och det går över efter dropp. Dr D ger olika droppmängd beroende på provsvar, vissa får 100 andra 200 ml, jag har tagit 200 ml. Jag tror inte det hade gått utan dropp för mig men ev utan de andra medicinerna, men det vet jag ju inte och vågar inte chansa.
Jag har oxå gått hos en akupunktör under snart 6 månader (4 mån innan jag blev gravid). Jag är oxå övertygad att det hjälpt mig. Jag började hos henne precis innan blodprovet och hon sa att min kropp var helt upp och ner samt att jag hade en inflammation i kroppen. Jag har gått hos två andra akupunktörer tidigare men den hör har behandlat mig helt annorlunda och hon har anv lite andra metoder. Blodprovet visade oxå att jag hade högt TNF-a men även NK-cellerna. NK-testet i Sverige visade ingenting liksom alla andra blodprov som jag tagit här.
Sen kan man ju ha andra problem som gör att det inte blir några barn. Jag tror inte det är någon mirakelkur men en behandling för dem som har immunologiska problem och faktiskt inte skulle få några barn med enbart den hjälp som finns att få i bl a Sverige.
Jag hoppas du får svar på vad ditt problem är!