Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

Vem ska städa?

Låter som att han bara vill göra livet surt för dig. Jag skulle aldrig tillåta ens en sådan uppdelning som ni har i dagsläget. Här delar vi på sådant, tycker det är grymt svinigt att förutsätta att man ska hinna med allt det du gör och till råga på allt tjura över att ännu mer ska hinnas med under den lilla andningspaus du nu har. Jag skulle ha blivit stortokig om jag var du och krävt att han bannemej tar sitt föräldraansvar och hushållsansvar han också. Ni bor där båda, och ni är båda föräldrar. För mig är det så självklart att det inte ens borde finnas en diskussion om saken.

• skogsvitter
    vargaa skrev 2012-01-22 23:01:04 följande:
    Ang att man ghellre umgås med sitt barn än moppar golv så tycker jag att det är riktigt egoistiskt att säga så. Jag slår vad om att pappan känner likadant. Och hur många timmar per dag får han med sitt barn jämfört med en hemmamamma? Jämställdhet handlar idag visst om att ge mamman så mkt förmåner som möjligt, inte om att man ska ha en likvärdig livssituation eller att det på ngt sätt ska vara rättvist. Usch vad såna ogenomtänkta åsikter stör mig.

Om det handlar om att föräldern ska få tid med sitt barn är det hemmaföräldrarna som ska ta på sig alla övriga sysslor. För inte ens då kommer den arbetande föräldern att få lika mkttid med sitt barn som den som är hemma.
    Ena förälder är föräldraledig dvs hemma endast i ett enda syfte, att just det, vara med sitt barn. Att öht börja jämföra den tiden och det ansvaret med den tid och det ansvar som då den arbetande föräldern har möjlighet att ta, är sjukt löjligt. Den arbetande föräldern har ett annat ansvar. Det frånsäger inte honom allt hushållsarbete! Hur fan gör man med två arbetande människor i samma hushåll? Menar du att det då fortfarande bara är den ena som ska göra precis allt??? Eller ska ingen göra hushållsjobbet, för att båda arbetar ju så då behöver man inte? Hur tänker du, ärligt talat?
  • skogsvitter

Förövrigt vill ju karlsloken till TS inte ta hand om bebisen heller, eftersom hon får sköta näst intill all omsorg även på helgerna. Vissa män vill knappt peta på sina barn med tång ens. Vart är egoismen då kan man undra...

Svar på tråden Vem ska städa?