• dahlian

Bådas barn samma vecka..fungerar det bra?

Problemet är väl mest att om du och din sambo inte har samma synsätt på barnúppfostran så blir det problem.
    Om du till exempel tycker att barn i en viss ålder ska sova klockan nio medans din sambo tycker att det är helt ok att de är uppe till halv elva så får ni problem. Då kommer ni att ge så olika signaler till barnen.
    Jag hade en son på 12 år och vi hade bestämt sen tidigare att det ska va släckt och i säng senast 22.00.
    Min sambo hade alltid kört med "fri uppfostran" utan läggningstider så hans dotter som var 10 år då sprang glatt omkring och stojade med sin storasyster som då var 14 år klockan 23.00 på kvällen.
    Min son blev så klart störd över det. Tråkigt då han enligt mej var väldigt duktig och själv ville lägga sej klockan 22.00. Man jag fick inget gehör alls från min sambo. Konstigr enligt mej då hans dotter då var endast 10!!! år och då ska man verkligen inte vara uppe klockan 23.00 på kvällen enligt mej.
    Nu är era barn ganska små men lite senare så kan det bli strul med skjutsning och sånt. Jag anser att barn i en viss ålder kan ta sej själva till sina aktiviteter och sen bli hämtade hem då det kanske är senare på kvällen.
    Min sambo tycker att de kan bli skjutsade till affären och köpa godis fast det är fem minuters promenad till affären(3 minuter med cykel).
    Jag tycker att mobiltelefoner inte hör hemma vid matbordet  då det plingar och ringer i dom hela tiden. Min sambo har inga problem med att hans dotters telefon plingar kanske fem gånger under middagen.
    Så ni kommer nog att få en hel del problem då era barn sedan tidigare kanske har fått helt olika uppfostran.
    Jag trodde nog innan vi flyttade ihop att jag och min sambo hade ganska lika syn på det mesta. men ack vad jag bedrog mej....när det kommer till karlar så är de allra flesta otroligt veka och svaga gentemot sina döttrar.
    Har flera exempel på detta i min bekantskapskrets.
    Men lycka till ändå......... Men det finns mycket som kan döda en del av kärleken.......

Svar på tråden Bådas barn samma vecka..fungerar det bra?