• Csillag

Bådas barn samma vecka..fungerar det bra?

Min syster lever så och de är inga problem alls.
    Varanna vecka är de fullt ös o andra veckan lugnt.
    Dessutom viktigt att barnen lär känna varandra.
    Man planerar ju inte flytta ihop om tanken inte är att fortsätta ha de så,o har man tagit de beslutet är de ju självklart man ser att barnen ska lära känna varadra o kunna leva tillsammans oxå.

Ta de lugnt o låt barnen lära känna varandra.
    De kommer självklart bli konflikter o bråk ibland...MEN så är de väl oftast i alla familjer nångång.

De kommer gå bra...

Min syster o hennes sambo har klarat de hittills o dom har de jättebra.
    Visst puzzlas de med tiderna för sporter osv...Men som min syster sa är folk frågade henne hur dom får ihop de
    "Om nu alla barnen hade varit mina biologiska så hade jag ju fått se till att få de att fungera,så Varför skulle jag inte kunna få de att fungera nu.Bara för dom inten är mina biologiska så ska dom självklart få ha intressen och då är de inte bara mina barn som ska gå först.Ett evigt körande o en större bil,Men barnen är nöjda o glada.Varannan vecka är alla hemma..o alla är lika mkt värda" 

• Csillag
    Foreverlove skrev 2012-01-25 13:43:40 följande:
    Csillag, vad roligt att läsa det du skriver om din syster!

Klart det blir bråk mellan syskon också och det får man ju ta.

Tror också det är viktigt att barnen får lära känna varandra på ett lugnt sätt så får man väl pejla läget.

Sedan beror det väl på hur de vuxna hanterar situationen och barnen förstås och din syster verkar ha en väldigt bra inställning.

I mitt fall har hans x varit väldigt jobbig trots att hon själv är inne på sin tredje man efter separationen. Eller kanske därför? Nåja man kan väl inte få allt..men det sliter ändå på en att få höra om allt tjafs de håller på med, xet och min kille. Tyvärr får man ju ett x lite på köpet..

Hoppas de löser sej med exet.
    Försök att ignorera ex problemet så mkt du kan.
    Min systers kille har enbart mejlkontakt med sitt ex sen dom separerade (inte pga av min syster utan flera år tillbaka)
    Självklart är de en fördel om man kan hålla sams med sitt ex,både för dej o din kille,men ibland så går de tyvärr inte.Man får försöka göra de bästa av situationen.
    Min syster sätter alla barnen i första hand,vare sej de är hennes bio barn lr bonus. 
    Ta de lugnt o försök tackla problemen under tiden.
    Det är inte superenkelt för varken er vuxna lr barn,men med tålamod o inse att de kommer bli bråk diskussuioner osv så ska ni nog klara de.
    skam den som ger sej.

Hoppet är de sista som överger än...
    Ni kommer lyckas,bara ni vill o har tålamod. 
Svar på tråden Bådas barn samma vecka..fungerar det bra?