Vad ska vi göra nu?
Jag fyller 40 år i april och är oförklarligt barnlös! Har dessutom varit gravid vid 21 års ålder, då jag gjorde abort och vid 39 års¨ålder efter att ha försökt i 4 månader. Sedan missfallet har vi försökt aktivt i 8 månader med ÄL test och Pergotime ändå har ingenting hänt. Nu ska jag träffa en ny läkare och försöka få ta om samtliga prover eftersom det var 1 år sedan och att han kollar om allt ser OK ut efter missfallet / skrapningen. Börjar tro att jag fått någon skada på äggledarna i samband med skrapningen.
Alla prover inklusive sambon spermieprov normala. Hittar inget fel. Ändå händer ingenting. Börjat gå på akupunktur efter årsskiftet och hoppas att det ska hjälpa. ÄL fredag ätit Pergotime, skulle haft mens som vanligt efter 14 dagar. Fick förhoppningar för varje dag som gick, tänkte denna gången har det nog funkat. Efter 17 dagar kom blödningen, min lufealfas har blivit förlängd genom Pergotime. Nu hoppas jag på akupunkturen innan IVF första besök på Huddinge den 12 mars. Suck! Vill däremot inte ha äggdonation eller adoptera. Vill ha ett biologiskt barn.