• jodå

pcos - gravid?

Det finns stora möjligheter att bli gravid trots PCO:) Tror att det finns många trådar här på FL med lite olika tips på metoder för att få igång ägglossning (koständring, akupunktur mm). Det skadar ju inte att du börjar försöka få igång ä.l. på egen hand innan ni börjar försöka på allvar. Lycka till!

Tråden i länken nedan handlar om akupunktur, läs gärna mitt inlägg där så slipper jag upprepa mig här;)

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m65119264.html

• jodå
    trina skrev 2012-06-27 11:59:33 följande:
    Oj, akupunktur för PCOS? Känns lite småskumt. Ska kolla upp det! :)
    Kan vara svårt att kolla upp. Många inom primärvården har ingen koll på att det är möjligt, men det är en fullt godkänd "behandling".
    Såg att du hade varit hos gyn. i Göteborg. Googla "Fungera" och sjukgymnastik och ring dit och be att få prata med en sjukgymnast som utför akupunktur vid infertilitet. Även om du inte har möjlighet att åka till Gbg så är det nog ändå säkraste sättet att få bra information om vad det innebär och kanske även få tips om någon annan som utför samma bahandling.
  • jodå
    trina skrev 2012-06-27 14:10:13 följande:
    Jodå: Om jag kan så hade jag gärna blivit gravid utan tabletter såsom pergo, så akupunktur hade kanske kunnat hjälpa :) Får se när vi väl har bestämt oss för att börja!

Anonym; Oj, 14år. Jag hade nog gett upp för längesedan och adopterat. Men jag hade ju alltid saknat att ha en gravidmage och någon som sparkar där inne. Men grattis till bebisen :) 

Jag är ju lite orolig att det kommer vara jättesvårt eftersom att jag antagligen aldrig haft ÄL. Det gör mig lite orolig. Mens som man kan räkna på en hand under tonåren är inte normalt... 
    Du behöver inte vänta tills du vill bli gravid. Som jag har förstått det så är det bättre för kroppen om det är möjligt att få igång en fungerande ägglosnning även om man inte planerar barn. Har för mig utebliven ä.l. kan ge något förhöjda risker för att utveckla vissa sjukdomar (Rätta mig gärna om jag har fel!). Akupunkturen kan man ju testa och hoppas på att det funkar...tror inte att det är några speciella biverkningar, men det kan du säkert kolla upp. Funkar det inte kan du gå på de tyngre grejerna när det är dags att börja:)
  • jodå
    Anonym skrev 2012-07-02 20:51:11 följande:
    Nej utebliven mens eller blödning kan ge ökad risk för cancer. Ägglossning spelar ingen roll.
    Ok tack, då vet jagGlad Ofta hänger ju de två ihop och ägglossning innebär väl nästan alltid blödning (eller har jag fel där oxå?) så det borde inte vara något negativt med att få igång ä.l. iallafall.
Svar på tråden pcos - gravid?