pcos - gravid?
Hejsan.
Blev diagnostiserad med PCO i fredags och gynekologen gav mig inte alls någon bra information. Ett besök på 20min där han gjorde en gynundersökning och förklarade snabbt vad PCO var och att jag antagligen aldrig har haft ÄL. Chockad så visste jag inte vad jag skulle säga så det var tack och hej. När jag väl kom hem fick jag googla runt för att få mer information om detta och jag insåg själv att jag har PCOS eftersom jag endast kan komma på 3 gånger jag hade mens under min tonårsperiod innan jag började med p-piller. Nu är jag jätterädd att jag inte ska kunna bli gravid. Om jag är bland 7-10% som får PCO(s) så kan jag ju lika gärna vara en av de få procenten som inte blir gravid ens med IVF? Jag hittade statistik som sa att 70% (av de med PCO) får igång ÄL med pergotime men att endast 15% av dessa blir gravida? Sedan har man 45% chans att bli gravid med IVF.
Är det någon med PCO/s som har blivit gravid? Med vilka hjälpmedel och hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Jag hade gärna velat försöka på en gång eftersom jag vill veta så fort som möjligt om det är möjligt att bli gravid öht. Isåfall måste jag ju börja tänka på adoption snart eftersom köerna är så långa.....
Solskenshistorier välkomnas!!