• sofiabergman

pcos - gravid?

Har PCO-S coh har försökt bli gravid i cirka tre år. Konstaterades PCO-S för 7 år sedan, fick då Diane som är fullt med östrogen för att liksom kompensera den högre dosen testosteron. När vi väl började försöka på riktigt så hade jag varit utan Diane (som även fungerar som p-piller) i drygt ett år. Efter ett år fick jag testa Pergotime, jag fick ägglossning men lyckades inte bli gravid. Testade detta två svängar. Sedan blev det IVF-väntelista och nu på första försöket blev jag gravid genom FET och är i v. 10 :) 

• sofiabergman

Ja, fertilitetskliniken ville egentligen köra fler vändor med Pergotime men jag mådde så otroligt dåligt på de tabletterna. Var helt förstörd (psykiskt) och kände att det fick räcka med de två vändorna.

IVF är såklart också väldigt omtumlande och ett stort steg att ta, men jag har mått tusen gånger bättre i det än vad jag gjorde på pergon. Var verkligen ett vrak, grät dag ut och dag in och var helt hormonstinn.  

• sofiabergman
    trina, inte vändorna med pergotime. Ena gången åkte jag på mitt livs första depression som jag iaf inbillar mig utlöstes delvis av pergon, men jag vantrivdes också vansinnigt på mitt jobb och det var mkt annat i samma veva. Andra gången hade jag precis sagt upp mig från mitt dåvarande jobb och var på väg därifrån, klarade mig undan sjukskrivning men det var jobbigt att börja ett nytt jobb mitt i allt.

Svar på tråden pcos - gravid?