Sjuksköterskestudenter!
En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna
Jag svarar imorn måste sussa nu :)
Hsan har hand om frågor som rör ansökan eller återkallande av legitimation. Socialstyrelsen har hand om anmälningarna.
Hur har det gått för er alla på första dagen?
Vi hade kursstart med farmakologi. Hjälp vilken tråkigt föreläsare och hjälp vilket tråkigt ämne!! Visst är det lite intressant med mediciner och så men nääää, fy vad trist det var. Satt i fyra timmar och bara ville hem och sova haha.
Trici - hur har det gått för dig idag?
Min första dag var bra men rätt tråkig. Var ju liksom bara en välkomstdag. Imorgon är det också det, då ska vi typ bara dela in oss i grupper och lite sånt. Kan kanske ha haft nån föreläsning, jag minns inte riktigt. Är galet trött iaf, är inte van att gå upp till alarmet.
fucktard - jag hade svårt att få anatomin att fastna så hur detta ska fastna vetitusan. Tyckte det var jättekrångligt med absorption och elimination och fan och hans moster och sen var det det enkla och det svåra och krångliga kommer imorrn. Jeej på det liksom.
Moma - Jag kom in som reserv i höstas så jag var aldrig med på de där första dagarna utan började med en 4-timmarsföreläsning jag. Var rätt trött jag med :p
Trici - Men då har du ju ändå gjort mycket idag även om du inte pluggat hehe. Jag borde ha pluggat när jag kom hem men jag satte mig och letade lägenhet istället. Mycket roligare ju!
Jag behöver inte plugga än. KAN ju alltid läsa igenom det som första seminariet handlar om men det får bli imorgon eller möjligtvis ikväll i sängen, jag oooorkar inte! Njuter av min son och en god kopp kaffe istället! ;)