Natalie 293 skrev 2012-01-15 00:14:33 följande:
Min första och enda förlossning var fruktansvärt snabb!
Jag var livrädd för den med.. haha!
Jag hade ont i huvudet en dag så jag gick och la mig kl var runt 16 när jag senare vakna kl 18.30 så kände ja ngn konstig känsla i magen..kändes som en väldigt svag mensvärk, detta var 3,5 vecka innan BF så jag ringde mamma (då ja hört att man kunde få förvärkar lång tid innan) och sa ja tror ja fått förvärkar.. bodde då mitt ute i ingenstans själv :P haha..min granne hade alla sina barn på besök varav en mamma me tre barn..tillbax till samtal..Mamma sa att jaja..de är inget då..du kan nog vänta ett bra tag till..Happ tänkte ja och gick å la mig.. men en timme senare 19,30 så kändes de som ja bada i svett haha.. ursäkta detaljen.. ;) så ja ringde in grannens dotter..när hon kommer in så tittar hon på mig och frågar har du ringt förlossningen? jag tittar tillbax på henne och förklarar ne vadå de är ju nästan en månad kvar ? hon förklarar sakta Natalie du ska föda barn idag inte om en månad..haha nej skrattar jag.. vi ringde och dom på förlossningen tog mig inte på allvar för att ja inte haft värkar så länge och var förstföderska.. men ja skulle komma in på "smärtlidring" tyckte dom.. så vi börja packa den där "bb" väskan.. precis innan vi kommer till bilen springer ja in igen och skriker JAG MÅSTE DUSCHA jag åker inte annars! jag hoppa in och tvätta av mig..sen åkte vi..på vägen ringer min granne mamma och ber henne möta oss.. i mitten sagt och gjort..hon möter oss (en halvtimme ungefär till sjukhuset.. vi åkte kl 8) när vi kommer till parkeringen på förlossningen så känns de som att huvudet är på ävg ut..! mina värkar är så starka att ja knappt kan gå själv..när vi kommer upp så möter en sköterska oss i gången och ser då hur ja mår haha:P jag får första rummet närmast ingången hinner precis lägga mig på britsen och fyra krystvärkar senare utan bedövningen el liknande så är min son Leandro född =)) haha hoppas du förstår min skrivning :)
Haha, det här var den mest underhållande förlossning jag hört tror jag
allt lät så positivt.
men kan tänkta mig att gå ur bilen vid parkeringen, spänna upp ögonen och tänka "huvudet, ahhh" LOL!