Hur var eran första förlossnings ? (förlossning berättelse)
Jag fick havandeskapsförgiftning (lätt) och blev inlagd 1 vecka före bf. Samma natt kl 3.15 gick mitt vatten.kändes skönt att vara på förlossningen redan. Jag försökte vila lite, tog en dusch och kl 6 ringde jag efter min man. Hade värkar men inte så farliga. Vid halv 9 hade jag bra ont och blev flyttad till ett förlossningsrum. Fick epidural och lavemang...tog lite lustgas. Epiduralen var underbar! Var uppe och åt lite lunch och rörde mig i korridoren för att skynda på det hela lite. Vid 15 tiden började det bli jobbigt att stå, hade inte så ont av värkarna men det tryckte på neråt ordentligt. Fick lägga mig i sängen. Plötsligt stormar läkare och 4 sjuksköterskor in, det tas prover och allt möjligt, jag var ganska borta på lustgas så jag fattade ingenting, men tydligen hade bebisens hjärtljud sjunkit drastiskt. Proverna visade dock att allt var bra. Ca kl 17. 10 började jag krysta, vilket var både skönt och för jävligt! Hade inga krafter kvar och var helt slut. Men kl 17.57 kom världens underbaraste bebis ! Fick sy 3 stygn och sedan var det klart, en bra förlossning som jag är helnöjd med. Värre var det med tvåan, men det är en annan historia ...