Anonym (Ts) skrev 2012-01-13 15:18:04 följande:
Spar din moralpredikan för dig själv , du kan inte ta & skriva något vettigare än detta ?
Han är ostraffad & aldrig någonsin haft med sånt här att göra annars hade jag väl aldrig skapat mig ett liv med honom, jag tar avstånd från allt med kriminalitet att göra för jag har en familjemedlem som lever det livet & vill inte veta av sånt skit .
Hade jag däremot vetat om att min man ex. Skulle vara kriminell hade jag inte blivit uppriven av detta för då har jag gjort ett val att leva med sånt men nu är detta som sagt jävligt oväntat & chockande !
Och ja , han är oskyldig tills han ev blir dömd .
Om du inte visste att han skulle göra detta, hur vet du att han inte har gjort fler kriminella saker tidigare som du inte vet om?
Jag dömer inte TS, men var inte naiv. Jag vet hur det känns att ha sin kille på insidan och det är inte roligt. Men jag vet också att vad han än gjorde så kunde jag komma på tusen olika omständigheter som gjorde att han inte var som de andra kriminella. Men i själva verket var han det, för annars hade han inte hamnat där. Men det är svårt att acceptera så man målar upp en annan bild som man lättare kan hantera. Jag stod vid min killes sida no matter what och kunde aldrig se honom som en kriminell.
Var glad att det bara är 6månader han riskerar. Häktestiden kommer räknas av. Det kommer bli tufft om han blir dömd, men ni kan prata i telefon, familjen får hälsa på ibland och man kan skriva brev. Många upplever att förhållandet blir stärkt utav det. Det var ganska mysigt att skriva och få riktiga kärleksbrev av den man älskar.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Ni kommer igenom det.