• Anonym (Ts)

Min man blir troligen häktad , någon som har varit med om liknande ?

Min man kommer troligen bli häktad , här sitter jag med två barn & gravid .
    Jag är helt chockad & förstörd !
    Hur fan klarar man sånt här ?
    Någon som varit med om detta , sett att det fanns jättegamla trådar om de som lever ihop med män som sitter häktade eller i fängelse men sitter på mobilen så kan inte se om det finns någon aktuell .

Hur gör man nu, hur ska vi klara oss & hur ska man kunna förklara för barnen & allt som hör till .

Jag vet inte hur jag ska fixa detta , jag är så arg & ledsen & är så rädd för hur det går för honom men känns som det är vi är hemma som lider mest för det är vår tillvaro som rivs upp ordentligt !
    Och jag är så arg om han är skyldig hur fan man kan göra såhär mot sin familj !!!

• Svar på tråden Min man blir troligen häktad , någon som har varit med om liknande ?
  • Anonym (Kram!)

Jag är inte i samma sits som dig. Men jag lider med dig massor! Måste vara fruktansvärt! Inte bara det att man får kämpa med att han gjort ett brott, utan erat liv blir ju helt förändrat, ursh! Får man fråga vad det är han gjort? Kan inte neka att jag blir nyfiken! Men självklart behöver du inte berätta! Kram på dig!

• Anonym (Ts)

Tack !

Ja saken är att han är inte kriminell , han är världens snällaste men tydligen har han blandat sig i idioti grejer med pengar , så blir han dömd blir det minst 6 månader i fängelse mer om han har otur men han är ostraffad tidigare så vi får se .

Just nu är det bara att vänta på besked om han blivit häktad eller ej sen får man vänta på att få kontakt med advokaten han blir tilldelad men jag är helt ovetandes om hur sånt här fungerar så om det blir idag eller nästa vecka vet jag inte .

Sen får man ju utifrån det samtalet börja planera hur vi ska göra här hemma med eventuell flytt mm :(

Usch , mina älskade barn , de ska inte behöva ha det såhär & så kommer snart nästa , ja just nu är allt ett stort kaos !

• Philippa

Han är inte kriminell skriver du.... njaa... en som inte är kriminell blir inte häktad....

• läckerbit
    Philippa skrev 2012-01-13 14:06:49 följande:
    Han är inte kriminell skriver du.... njaa... en som inte är kriminell blir inte häktad....
    Förmodligen menar TS att han inte tidigare är straffad för några brott? Och man anses ju oskyldig till dess man blivit dömd. Märka ord...

• Anonym (Ts)
    Philippa skrev 2012-01-13 14:06:49 följande:

Spar din moralpredikan för dig själv , du kan inte ta & skriva något vettigare än detta ?

Han är ostraffad & aldrig någonsin haft med sånt här att göra annars hade jag väl aldrig skapat mig ett liv med honom, jag tar avstånd från allt med kriminalitet att göra för jag har en familjemedlem som lever det livet & vill inte veta av sånt skit .

Hade jag däremot vetat om att min man ex. Skulle vara kriminell hade jag inte blivit uppriven av detta för då har jag gjort ett val att leva med sånt men nu är detta som sagt jävligt oväntat & chockande !

Och ja , han är oskyldig tills han ev blir dömd .
  • Anonym

Man behöver inte vara KRIMINELL bara för att man sitter häktad. Jag satt häktad för jag va misstänkt för något jag inte ens hade gjort, jag blev släppt dagen efter!.

Nu vet vi ju inte vad de handlar om, berätta inte för barnen förens du vet vad de handlar om ?

Om de inte är något grovt han gjort eller sitter misstänkt för så borde dom släppa han om dagen efter.
    Jag har för mig att man får sitta max 3 dagar och inte längre om de inte finns bevis på att han gjort något.

Jag hoppas du får veta något snart :( 

• Anonym

Om åklagaren inte tycker de finns risk för att han ska göra samma brott igen , så borde han släppas fri före rättegången om inte annat. 

• Anonym

Kriterierna för att häkta en person är om det finns risk: 1. att personen flyr (exempelvis utomlands), 2.att brottet skulle ge minst 2 års fängelse,3. att personen på något sätt kan förstöra/försvåra utredningen (förstöra bevis, snacka ihop sig med andra osv) 4. att personen gör fler brott (återfall). Om något av dessa kriterier uppfylls så kan han häktas.

Håller tummarna för er TS. 

• smulpaj01

Oj, nej har inte varit med om detta. Vill ändå önska er lycka till. Var rädd om dig, gravid och allt.

• Anonym (Ts)

Han blev häktad med fulla restriktioner pga han inte ska kunna försvåra utredningen men verkade som att det är det enda anledningen till att de ansåg att han skulle häktas .

Det blir 14 långa dagar innan man får veta mer , advokaten fick inte säga särskilt mycket heller så nu är det bara att vänta om åtal väcks inom 14 dagar eller om han ev fortsätts häktas eller släpps .

Svar på tråden Min man blir troligen häktad , någon som har varit med om liknande ?