• Anonym (Ts)

Min man blir troligen häktad , någon som har varit med om liknande ?

Min man kommer troligen bli häktad , här sitter jag med två barn & gravid .
    Jag är helt chockad & förstörd !
    Hur fan klarar man sånt här ?
    Någon som varit med om detta , sett att det fanns jättegamla trådar om de som lever ihop med män som sitter häktade eller i fängelse men sitter på mobilen så kan inte se om det finns någon aktuell .

Hur gör man nu, hur ska vi klara oss & hur ska man kunna förklara för barnen & allt som hör till .

Jag vet inte hur jag ska fixa detta , jag är så arg & ledsen & är så rädd för hur det går för honom men känns som det är vi är hemma som lider mest för det är vår tillvaro som rivs upp ordentligt !
    Och jag är så arg om han är skyldig hur fan man kan göra såhär mot sin familj !!!

• Svar på tråden Min man blir troligen häktad , någon som har varit med om liknande ?
  • Anonym (Ts)

Tack !

Ja saken är att han är inte kriminell , han är världens snällaste men tydligen har han blandat sig i idioti grejer med pengar , så blir han dömd blir det minst 6 månader i fängelse mer om han har otur men han är ostraffad tidigare så vi får se .

Just nu är det bara att vänta på besked om han blivit häktad eller ej sen får man vänta på att få kontakt med advokaten han blir tilldelad men jag är helt ovetandes om hur sånt här fungerar så om det blir idag eller nästa vecka vet jag inte .

Sen får man ju utifrån det samtalet börja planera hur vi ska göra här hemma med eventuell flytt mm :(

Usch , mina älskade barn , de ska inte behöva ha det såhär & så kommer snart nästa , ja just nu är allt ett stort kaos !

• Anonym (Ts)
    Philippa skrev 2012-01-13 14:06:49 följande:
    Han är inte kriminell skriver du.... njaa... en som inte är kriminell blir inte häktad....

Spar din moralpredikan för dig själv , du kan inte ta & skriva något vettigare än detta ?

Han är ostraffad & aldrig någonsin haft med sånt här att göra annars hade jag väl aldrig skapat mig ett liv med honom, jag tar avstånd från allt med kriminalitet att göra för jag har en familjemedlem som lever det livet & vill inte veta av sånt skit .

Hade jag däremot vetat om att min man ex. Skulle vara kriminell hade jag inte blivit uppriven av detta för då har jag gjort ett val att leva med sånt men nu är detta som sagt jävligt oväntat & chockande !

Och ja , han är oskyldig tills han ev blir dömd .
  • Anonym (Ts)

Han blev häktad med fulla restriktioner pga han inte ska kunna försvåra utredningen men verkade som att det är det enda anledningen till att de ansåg att han skulle häktas .

Det blir 14 långa dagar innan man får veta mer , advokaten fick inte säga särskilt mycket heller så nu är det bara att vänta om åtal väcks inom 14 dagar eller om han ev fortsätts häktas eller släpps .

• Anonym (Ts)

Jag är långt ifrån naiv & stoppa huvudet i sanden , jag är väldigt säker på att detta är första gången då hans umgänge är litet & andra saker som spelar in som gör att jag kan vara väldigt säker men det är ändå inte ok för en sekund & han får ta sitt straff om det blir så .

Som sagt jag har en nära familjemedlem som suttit & sitter , jag är väl insatt i den biten men inte innan .

Jag är lika arg som tidigare & försvarar inte min man , är han skyldig så är det inte mer än rätt att han ska få sona för det men vi här ute mår inte bra av situationen och framför allt inte barnen .

Nu ändrade tingsrätten rubriceringen så det ser ljusare ut & anlednigen till restriktionerna är för han inte ska kunna försvåra åklagarens jobb & ex varna andra eller röja undan bevis.

Hade han inte fått restriktionerna hade han inte blivit häktad sa advokaten .

• Anonym (Ts)

De närmsta 14 dagarna får han vaken ringa eller skriva brev utan får enbart prata med sin advokat .

Jag kan förstå det till viss del eftersom de säkerligen har med min familjemedlem att göra & han kan ringa hit så dom kanske oroa sig att jag ska förmedla något eller ja vad vet jag egentligen .

Just nu försöker jag bara orka vara stark & tar en dag i taget , det ser ljusare ut än i torsdags iallfall så det får man försöka tänka på med .

Men det är såklart enormt jobbigt påfrestande hela situationen eftersom barn finns med i bilden.

• Anonym (Ts)
    Anonym skrev 2012-06-12 01:59:43 följande:
    Sitter han ff häktad?

Nej han satt häktad med fulla restriktioner i 2 månader & släpptes efter rättegången .
  • Anonym (Ts)
    Anonym skrev 2012-06-14 20:40:25 följande:
    Vilken tur för dig!!! Det måste ha varit det bästa!

Ja verkligen , han hann vara med när tredje föddes . Men nu väntar vi på att hovrätten ska ta upp målet & hoppas på att straffet sänks ordentligt ! Är sinnessjukt vilken dom de fick för det lilla brottet . Gängmedlemmar får mindre för grövre brott liksom :(
Svar på tråden Min man blir troligen häktad , någon som har varit med om liknande ?