• plutten73

Britax Hi-way vs Maxi cosi Mobi.... hjälp!

Jag tycker inte att britax hi-way tar lite plats. Vi har den i baksätet och en mobi i framsätet. Har aldrig haft mobin i baksätet, så jag kan i och för sig inte jämföra. När jag köpte hi-wayen så följde det med en frigolitkil, som man använder för att få lite större lutning. Den tror jag gör att stolen tar mer plats. Mobin är en väldigt mycket bättre stol än hi-wayen tycker jag. De är enligt testerna lika bra säkerhetsmässigt, men mobin är så mycket mer användarvänlig och verkar vara skönare för barnen också. Nackdelen är väl att det är lite kortare rygg på mobin.

• plutten73

Kör en V70. Har aldrig provat att sitta i passagerarsätet, med hi-wayen bakom. Jag tycker bara att det ser lite trångt ut. Om jag tar bort kilen, och reser upp hi-wayen, så blir det nog bättre plats fram. Det bästa är nog att du provar själv. Enda anledningen till att vi köpte hi-wayen var att den har högre rygg, så att barnet kan sitta bakåtvänd längre. Lillasyster sätter jag fast på några sekunder i mobin och med storasystern i hi-wayen kan det i bland ta hur lång tid som helst. Jag blir galen i bland. Har lite dåligt tålamod.

Svar på tråden Britax Hi-way vs Maxi cosi Mobi.... hjälp!