Britax Hi-way vs Maxi cosi Mobi.... hjälp!
Hej! Vi måste byta ut vår bilbarnstol...
Vi har i dagsläget en Maxi cosi Mobi. Den är stor, klumpig, tung som ett as osv men dottern sitter jättebra i den. Plus att jag tycker den är snygg :)
Dock tar den alldeles för mycket plats, nu när lillebror är på intåg och vi behöver sätta babyskydd i bilen oxå så har vi bestämt att vi ska byta..
Tjejen i min lokala Babyproffsen-affär sa att Britax Hi-way tar mycket mindre plats men är minst lika bra, säker osv..
De har specialpris på den ca 1vecka till och man sparar 900kr på att köpa den nu.
(Kanske man ska slå till och köpa två på en gång, lillebror kommer ju oxå behöva en om ca 8-9mån..)
Vad säger ni som har en Britax Hi-way, tar den "lite" plats?
Vi måste sätta både babyskydd och bilstol i baksätet, gubben som oftast kör iallafall om vi åker långt, är låång och behöver bra med benutrymme.
När Mobin är bakom "mitt" säte, passagerarsäte i fram så sitter jag inte bra/säkert med tanke på airbag osv, den är inte nyckelavstängningsbar..
Vill minnas att babyskyddet inte riktigt fick plats bakom förarsätet (när min man ska köra)
Vi har en Volvo V50.
Vi väntar på ny bil men det drar ut på tiden av olika orsaker i den bilen blir det inga problem utrymmesmässigt men vi vet inte när den kommer och det är billigare/smidigare att köpa ny bilstol än att låta verkstad ta bort airbagen i fram...
Hjälp mig!!!
Vill att dottern ska sitta så säkert som möjligt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 20:06
Blev det lite snurrigt..?! Känns så va :)
Fråga gärna om det är något som saknas i infon ovanför :)