Min 16-åring har deppat ihop totalt!
Hej
Har en dotter 16 år som började gymnasiet i höstas. Hon kom i samma klass som en av hennes bästisar. Allt var fröjd.
Hon har alltid varit en målmedveten framåt och avspänd tjej, med många vänner och hyfsat duktig i skolan. Skötsam. 250 poäng i slutbetyg.
SÅ nu i gymnasiet så valde hennes bästis nya vänner och dom frös ut min dotter. Var jäkligt taskiga. Det fanns ingen anledning, vad min dotter vet. Min dotter mådde dåligt, var jätteledsen och har sedan slutet av okt. inte varit í skolan.
Hon kan sova till 12-14 om dagarna, ser på film och sitter framför datorn. Träffar sällan vänner. Fortfarande ingen bra relation med bästisen.
Vissa dagar vill hon bara dö.
Fick henne med till BUP en gång, nästa gång sket hon i att gå dit. Jag har ringt kontaktpersonen på BUP ca 6 gånger men jag får ingen återkoppling. KASST!
Akut får vi inte komma dit, då hon inte skär sig eller dylikt.
Skolan har föreslagit ny klass.... och inte tagit tag i kärnan till problemet, alltså sammanhållningen och stämningen i klassen. Skitdåligt tycker jag.
Nu har kärnan utvecklats till en djup depression tror jag,
Min fråga : tips på vad man ska göra efterlyses?
Gymnasie-slussen - varit där och dom föreslår distanskurs på 9:ans nivå och praktik. Då får hon behålla CSN och busskort, och får söka om till gymnasiet nästa år.
Än så länge har hon CSN då hon är sjukskriven av husläkaren (som är lite skum för övrigt) .
Tycker det är så svårt nå dottern, hon vill INTE ha hjälp av "BUP-psykon" och inte gå tillbaka till skolan. Andra skolor hon vill in på har fullt eller så tycker dom att hon missat för mycket,
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 23:14
P.S Hur mycket ska man som ensam mamma orka? Får åka iväg flera dagar i veckan från jobbet för att träffa syo i gamla skolan, kurator, BUP, gymnasieslussen och hem ibland för att hon mår så dåligt. Snart går även jag under...