Har du och din partner olika syn på barnuppfostran? Berätta i Familjelivs reportage
Även jag vill dela med mig och min och sambons syn på uppfostran här hemma.... Kan inte känna mig trygg i att han har dottern på 8 månader allt för länge själv... Fick reda på för inte alls många dagar sen när han berättade att han tycker att hon ska "få slå sig" för att lära sig att man inte kan flyga runt vart som helst och sätta fingrarna i allt möjligt.... Som en kommentar "Egentligen ska hon få stoppa fingrarna i uttaget för att sen få en stöt och lära sig så slipper du ta bort alla sladdar, är ju ingen stark stöt hon får ändå" - Nee men räcker för lilla henne och HUR TÄNKER MAN DÄR??? :@ En till sak som han sagt nu på senare när dottern satt och rev i byrån som alla hennes kläder m.m ligger i, då drar hon ut lådan och ställer sig upp och sen ska riva ut saker och stänga igen lådan och då ser jag att hennes fingrar kommer att komma i kläm så jag springer fram och hjälper henne så att hon inte ska klämma fingrarna men ändå få leka i byrån.. Ne men då kommer han med en så FIN kommentar om "Låt henne klämma fingrarna så hon lär sig någongång "(Som alla barn är hon en väldigt envis liten tjej ;) ) Och jag Argt tillbaka "Nej hon är alldeles för liten för att kunna "lära sig" att man inte ska dit ännu så kan man ju inte tänka förrens dom kommer upp ett par år tycker iaf jag" Nej men då vräker han ut sig det DUMMASTE och Farligaste jag någonsin har hört " Ja du skulle sett när jag hade henne igår så slog hon volter ner från fåtöljen" AHHH då hade han satt henne i en fåtölj och låtit henne "krypa" runt på den och sen hade hon trillat ner och han hade inte hunnit få tag i henne men Nej då va ju de helt OK för då hade hon ju bara varit ledsen i ett par Sek och sen hade det gått över och MycketMycket mera! Men detta är något som gjort mig Mest förbannad!!! Och att han tror att man kan lämna henne i spjälsängen helt själv när man ska upp i tvättstugan som ligger ungefär 100-150 Meter härifrån.. Så Nej jag kan inte lämna henne ensam med han utan att känna mig Trygg...