Inlägg från: Vallentuna12 |Visa alla inlägg
  • Vallentuna12

Aurorasamtal i morgon - vad tänka på?

Önskar dig lycka till med ditt/ert beslut. Försöker bestämma mig för vad jag mår bäst av. Förra blev jag igångsatt med och slutade i akutsnitt. Inte haft särskilt mycket tankar över det eller jo i början var det tungt och lusläste mina journaler för att förstå. När det väl hade flyttat in en bebis i magen kom paniken. Vill eller vågar inte ens tänka på förlossningen. Men bara att jag accepterat att jag tycker detta e jobbigt har på något sätt lättar ångesten. Så än en gång lycka till.

• Vallentuna12

Är väl ett väldigt bra resultat?! Hade jag tyckt iaf. Inte heller säker på vad jag vill. Lycka till med ditt beslut nu bara.

• Vallentuna12

Ja nu e remissen skickad till Danderyd's Auroramottagning. BM tyckte det var en bra ide oavsett hur jag egentligen mår eller tänker just nu med tanke på förra förlossningen. Känns bra att få hjälp att få rätsida på tankarna och frågorna som bubblar upp.

• Vallentuna12

Tack, långt kvar 26 Maj. Men lika bra ta tag i problematiken nu. Tar ju ett tag innan man blir kallad också.

• Vallentuna12

Börjat bli kraftigare rörelser i magen som bl.à. håller vaken nattetid. Blivit lite startskottet på ångest, tidigare starkare oro. Fler som blivit mer påverkade när barnet väl ger sig till känna? Och hur har ni fått hjälp att hantera det?

• Vallentuna12

Var i förrgår på mitt samtal. Fick mer eller mindre välja hur vi ska gå vidare. Någonstans var det för mig en liten sorg när det slutade med akut snitt. Så efter mycket tankar, diskussioner och vakna nätter kom jag fram till att det som passade mig var att försöka mig på en vaginalförlossning. Men hade aldrig varit där utan BM jag träffade i måndags. Har även med i journalen att om det blir för jobbigt psykiskt så finns snitt med. Om progressen är bra, la hon till säkert fem ggr, då jag har snittet.

• Vallentuna12

Jag tycker att den BM jag träffade var urgullig och duktig. Ställde bra och relevanta frågor. Gick igenom förra journalen grundligt och kunde lämna det lite bakom oss. Gjorde ett studiebesök på FL och kändes jobbigt men bättre än jag vågat tro. Var ju Där vi kämpade förra gången. Det enda jag kan rekommendera dig att göra är att fundera på vad du behöver hjälp med. Sedan hjälper dem dig bena och hitta en lösning som passar dig. Lycka till! Det kommer gå jättebra!

Svar på tråden Aurorasamtal i morgon - vad tänka på?