Inlägg från: Junior10 |Visa alla inlägg
  • Junior10

Vi unga med PCO nr 3

Hej.
    Nu har jag äntligen hittat tillbaka hit efter att ha varit ute på vift ett tag.
    Och guess what?
    Jag fick ett Plus i morse. Eller ja, inte bara ett. Utan fyra. Vägrade tro på det ^^ 
    Och precis som med första barnet (som nu har blivit hela 15 månader gammal) så blev det utan mediciner =)
    Åh, jag är så lycklig. Sambon blev riktigt chockad när jag berättade det för honom idag på lunchen. 

• Junior10
    rosalack skrev 2012-01-26 15:02:04 följande:
    Grattis! hur länge försökte ni för att det skulle bli ett plus? grattis grattis igen! :)
    Tackar.
    Vi försökte i somras med mediciner (Pergotime) men det funkade inte.
    Sen nu i december blev jag tydligen gravid. Har inte haft mens sen i höstas så jag förstår inte riktigt.
    Men har kommit fram till att jag inte ska grubbla, och bara njuta istället.
    Var på MVC förra veckan och var i fredags i vecka 6+4. Så är sju fullgångna idag.
    Det är ungefär beräknad runt den 23 september. Så svårt att veta mer exakt när man inte riktigt vet när man blev gravid.
    Så fick göra ett VUL för att mäta det lilla livet, som endast var 6 millimeter, men som hade ett friskt hjärna och en stor skalle. Åh, att man kan se barnet när det är så litet. Jag blev kär.

• Junior10

Är det fler som har haft problem med sköldkörteln och dess hormoner?
    Var hos läkaren i veckan och fick då ta blodprov. Det visade sig att jag hade en underproduktion.
    Läste sen lite om det om symptomen stämmer väldigt bra in på mig. Kollade sen även om det fanns sammanhang med PCO, och det gör det.
    Så ni som inte redan har testat, testa er! Det är inget bra om man har problem med sköldkörtel.
    Om man får den i balans kan även ens mens och ägglossning sättas igång.

Utöver det kämpar jag med illamående och förkylning. Fått Cocilana utskrivet då vanlig hostmedicin kan skada fostret. Och blir förvirrad i den galna djungeln om vilken vecka man är i. Den ena räknaren säger så, den andra si. Alla säger olika och räknar olika. Håller på att bli galen... Vill ju bara veta vilken vecka jag är i så jag kan följa utvecklingen.

Nej, god natt på er ! Puss och kram 

Svar på tråden Vi unga med PCO nr 3