Vi unga med PCO nr 3
rosalack skrev 2012-01-19 16:05:17 följande:
Nej du var kanske inte naiv, men direkt betyder det som läkarna sa till dig. att ni får ta prover mm mm. Fär mig har det också tagit lång tid innan jag fick pergotime. Men proverna är viktiga för att de ska se om det verkligen är pergotime som du behöver och så att det inte är något fel på sköldkörteln (då skulle inte pergotime hjälpa). Jag blir också less på att allt tar sån förbaskad tid, men så är det...
Jag var tvungen att ta massa prover, gå på kontroller, äta primolut nor ex antal gånger så att det verkligen fungerade. NU har jag ätit min första kur pergotime, ska till gyn i morgon och räkna äggblåsor.
Lycka till Malin!!
Hej! Har proccessat det lite nu. Vi har bestämt sambon och jag att vänta lite till då det är mycket annat nu som kräver vår uppmärksamhet och energi, jobb, flytt osv. Dessutom tänkte jag lägga energi på att gå ner i vikt innan jag påbörjar behandling så att ingen kan komma och säga att jag ska göra det senare. Man varför jag har varit på så många tidigare undersökningar och läkarkontroller var ju just för att slippa att ta en massa nya prover igen. Och det löfte jag har fått har varit att jag bara kan kontakta sjukvården igen för att få hjälp, inte ta samma prover igen. Men förstår att de måste ha en viss rutin som gäller för alla oavsett bakgrund. Nu vet vi i alla fall hur det fungerar och när vi ska börja försöka återstår att se.
Hoppas det går bra för er nu :)