Vi unga med PCO nr 3
Hej alla ni som kämpar. Jag är nu 35 (börjar bli gammal...!) och jag fick diagnosen pco när jag var 17. Fick sedan 3 barn med hjälp av pergotime. När den yngsta var 4 månader o jag helammade (hade inte fått tillbaka mensen heller) så blev jag gravid "av mig själv". Fick lite panik, vi var ju klara med barn! Men det gick bra och på efterkontrollen när fjärde barnet var ca 10 veckor så bad jag barnmorskan kolla hur äggstockarna såg ut. Vadå?, frågade hon. Allt såg bra ut och någon pco såg hon inte till. Sedan har jag fått förklarat av överläkaren på KK att pco ofta "växer bort" när man blir lite äldre. Det hade varit kul att veta det under tiden som man kämpade med att försöka bli gravid. Att ju längre tid vi försöker ju större chans blir det!
Nu väntar vi vårt femte barn, som kom till alldeles utan hjälp redan på första försöket. Jag vet att inte alla vill höra om hur bra det gått för andra, men jag vill ändå berätta att ibland går drömmen om barn i uppfyllelse även vid pco. Lycka till alla!