• ramsylina

Tips på potträning för 3-åring

Hej ts.
    Vi är också i samma sits, äldsta fyllde tre för några månader sedan, lillebror är ett, och treåringen vägrar potta/toa. Vi fick honom för några månader sedan att sitta på toan flera gånger om dan men han lyckades aldrig göra nåt där och nu tokvägrar han igen. Jag har försökt allt känns det som, t.o.m. erbjudit honom en cykel som present och han blev jätteglad för det tills han insåg att han då måste sluta med blöja, då var cykeln inte så viktig längre.

Jag tror absolut inte på att tvinga fram nåt, vet många skräckhistorier om barn som får problem med toalettbesöken om man forcerar det hela. Just nu har vi ett uppehåll där vi inte försöker eller nämner toaletten alls och förhoppningsvis när vi tar upp det hela om ett par månader igen så kommer han vilja göra ett nytt försök. Förr eller senare är de redo och många jag vet som väntat ut sina barn lite har sedan haft blöjfria och olycksfria barn på en vecka, så jag hoppas att det kommer gå bra och att han snart kommer på det själv..

Svar på tråden Tips på potträning för 3-åring