• t0va

skaffa stol till en kille på 4,5 mån!

Min son började protestera kring 4månader när han åkte i babyskyddet, innan gick det jättebra. Vi kollade runt på stolar och hittade hi-way men när vi provade i bilen så var stödbenet för kort, var den gamla modellen den nya har längre stödben. Så det blev en maxi-cosi mobi som efter lite leveranstid kom när han var kring 5.5månad. Så länge barnet sitter rätt i stolen dvs. selen kommer ut där den ska över axlarna men inte jättehögt över och stolen sitter bra i bilen så kan man byta.

Min kille kunde inte sitta utan stöd men i matstol så kunde han sitta och det gick bra i bilstolen, han slutade protestera och gnälla och gillade att åka bil efter att vi bytt. Vi hade kvar babyskyddet i fall han skulle bli trött i ryggen och inte orka åka men det var aldrig något sånt som hände. Om han inte orkar sitta upp så då är det ju bara att ta babyskyddet någon månad till så ni köper ju inte stor stol i onödan i så fall.

Vi sålde mobin nu för den satt dåligt i bilen, men hi-way är bra och eftersom det kommer en efterföljare till den nu om några veckor så är det kanonbra pris på hi-way.

• t0va
    3 barns mor skrev 2012-01-07 13:14:24 följande:
    åkt till en butik och prova i bilen. ska ni ha den fram så kan vissa stolar sitta så man ej ser sidospegeln.

men annars så är Britax Hi-Way en bra stol.  där kan man även köpa till ett extra huvudstöd
    går att skaffa en extraspegel och sätta ovanför backspegeln så kan man se även om stolen skymmer den vanliga spegeln, funkar inte med alla stolar endel är så stora ändå. http://www.jula.se/blindspegel-619096
  • t0va
    3 barns mor skrev 2012-01-07 15:18:04 följande:
    det visst jag inte att det fanns är ändå ihop med en som håller på med bilar men det har han aldrig sagt,
    jag fick tips om det i en annan tråd här, ville ha sonen fram men det gick itne för spegeln syntes inte. Visst är den inte lika stor som en vanlig men det funkar bra ändå, jag har inga problem med att backa nu när jag vant mig. Är bra nu när jag behöver ha sonen fram när vi åker på långresor själv, annars skulle jag få stanna var 5:e minut ;)
Svar på tråden skaffa stol till en kille på 4,5 mån!