• sirap98

När UL inte är helt ok...

Måste ändå säga att det var ganska goda nyheter, hur känner ni inför om det skulle va ds? Skulle ni avbryta om det är så, i så fall talar ju det för fvp om inte verkar det ju dumt att ta risken? Förstår att det är ett jobbigt beslut men följ era hjärtan och om läkaren säger att det är lite som talar för ds så är nog risken liten, men ökar inte eran risk så kubsiffran ändras? Det gjorde min men vi hade två soft markers som nu är borta.

Lycka till, vad ni än bestämmer er för är det det rätta för er!

• sirap98

SaJoH: hoppas allt gått bra idag!

Thelma82: förstår att du är orolig men försök tänka positivt, bra att de har koll på dig. Håller tummarna för dig!

• sirap98

Nä, risken kvarstår på samma och nu frågade jag läkaren och markörerna ökar risken men är inget "tecken" på att det är ds. Dvs jag har samma risk som ngn med samma risksiffror utan markörer.

• sirap98

Våra markörer är sk soft markers, sen finns det starkare markörer så som inget näsben, hjärtfel, korta lårben men även de är ingen garanti att ngt är fel det är bara markörer och min läkare sa oxå att det är svårt att säga vad markörerna står för därför började de med kubb. Men har man mer än 1 markör är de skyldiga att berätta vid 1 markör sägs det oftast inte ngt alls.

• sirap98

Frida: vad härligt att det slutade lyckligt, hade er son "bara" cystorna i hjärnan som markör?

• sirap98

Vanilja: precis så tänker vi med markörerna är ju inget bevis på att ngt är fel utan bara just en markör på mitt sista UL sa läkaren att största chansen är ju att barnet är friskt men risken finns ju ändå och är lite större pga av risksiffrorna.
    Kommer ni göra fler UL?

• sirap98

Vanilja: jag kände oxå så därför startade jag tråden, läste överallt om lyckade UL och kände mig ensam

Vi var ju på tul v 25 å då var markörerna borta men risken kvarstår ju ändå sen blir det tul i v 32 men precis som du njuter jag av graviditeten

• sirap98

Håller tummarna att allt går bra Zcharlotte och lycka till! Allt kommer gå bra, läkarna är som sagt jätte duktiga och i v 30 är de ju "färdiga" ska ju bara växa på sig lite mer. Men förstår ju självklart din oro och skickar styrkekramar!!

Svar på tråden När UL inte är helt ok...