Zcharlotte skrev 2012-02-11 17:06:31 följande:
tack alla som skickat kramar!
Vi har kommit hem och dem satte aldrig något drän på vårt pyre då detta innebar en väldigt stor risk utan de ville först tömma bröstkorgen på vätska.
De gjorde precis som då man tar fostervattens prov men jag tyckte att detta va mer obehagligt eftersom jag nu fick 2 nålar i magen och sedan ett stick för att bedöva pyret.
75 ml tog de ur bröstkorgen på vår skatt, känns som att det är riktigt mycket i en sådan lite bröstkorg...!
Men nu ska vi tillbaka på koll å ev måste vi åka till stockholm och tömma ännu en gång om det kommer tillbaka...
blir det så att vätskan kommer tillbaka så kommer dem nog att plocka ut vår skatt efter vecka 30 för att kunna behandla honom utanför magen då detta tydligen innebär en mindre risk..
en liten lättnad finns nu hos oss fast samtidigt är jag väldigt orolig för att dom ska plocka ut han för tidigt..
ja ville ju verkligen inte ha KS utan vaginal förlossning.. men allt för pyrets bästa!
Skickar styrke kramar till er andra som väntar på besked eller har oroligheter runt era skatter i magen!
Skönt att allt gick bra för er, bara att hoppas att det inte fyller på med mer vätska! Vilken vecka är du i nu? Kommer det bli ks för dig oavsett om de plockar ut honom tidigare eller om du får gå tiden ut?
Skönt också att läsa att det gick bra för dig när de tömde ur vätskan, misstänker att det kommer bli något liknande för oss om cystorna fortsätter växa.
Jobbar du om dagarna eller är du sjukskriven?
SaJoH skrev 2012-02-12 15:12:13 följande:
Hej! Jag hoppar In i den hä tråden och vill bara egentligen jättegärna höra vad ni tror om detta... Min riskbedömning på KUB var 1: 100 000!!!!! Läkaren kunde inte tro det heller (tydligen minimal risk), men sedan upptäcktes en misstänkt hydronefros (utvidgning av njurbäckenet pga förträngning i urinledaren) på rul och det blev tal om ev fvp, får dock veta på tisdag om det blir eller ej... Nu är jag jätteorolig för att 1. Om jag inte gör fvp = rädsla för downs/annan kromosomavvikelse (ska tilläggas att njurproblemet mycket väl kan växa bort under grav. och förekommer utan kromosomavvikelse hos just pojkfoster) 2. Om jag gör fvp = rädsla för att en tillsynes frisk pojke ska dö Det är vår första barn som vi kämpade i ett år för att få till, är 30 år... Känns som pest eller kolera och jag är totalt förstörd av detta... Krabaten är väldigt aktiv och visar inga som helst tecken på att det skulle vara andra fel. Någonsom har erfarenhet av fvp och kan berätta något lugnande? Är det någon som vet om det fantastiska kub resultatet kan inverka på bedömningen om de rekommenderar fvp ? Tänker på er alla andra oroliga föräldrar och skickar er styrka och mod till att gå igenom detta!!
Jag gjorde FVP i onsdags, var då i V 22. Läkaren sa till oss också att det är mindre risk så sent in i graviditeten jämfört med innan RUL.
Vi gjorde också KUB och fick bra resultat, dock inte så bra som dig. På RUL hittade man en cysta i buken på bäbisen, då rekomenderade läkaren inte att göra FVP för han trodde inte att det var en markör för kromosomavvikelse. Men nu när vi var tillbaka 3 veckor senare så hade cystorna vuxit och det fanns också fler. Läkaren rekomenderade då FVP för att det skulle kunna vara en markör. Nu så här i efterhand hade det nog varit skönt att ha gjort FVP redan vid RUL för då hade man i alla fall kunnat slappna av med oron för kromosomfel när vi fick veta att det var mer allvarligt med bäbisen än man trodde vid RUL. Självklart så hoppas ja för er skull att ert inte utvecklar sig som vårt gjort så ni slipper hamna i beslutet om att ta ev. FVP senare. Men allt som kan ge trygghet om att det är bättre än vad det kan vara har iaf gjort stor skillnad för mig i all oro! Om man dessutom tror att man vill avbryta vid kromosomavvikelse så är det nog bra att göra FVP så tidigt som möjligt. Vi hamnade i sitsen att vi skulle få resultatet från FVP samma dag som vi senast fick avbryta graviditeten.
Håller tummarna allt ja kan att trängningen växer bort på er lilla!