Inlägg från: Madeleiiiine |Visa alla inlägg
  • Madeleiiiine

När UL inte är helt ok...

Hej! Jag vet att denhär tråden inte är så aktiv längre, men igår var jag på rul och BM upptäckte 2st soft marks på vår lilla flicka i magen. En i hjärnan (vilket var cystor, hur många vet jag inte) och en i hjärtat vilket kallades för "golfboll" (absolut inte så stor som en golfboll).. Nu är vi lite oroliga här och ska in på fvp på onsdag, blir så glad över att se solskens historier, men hur ska jag handskas med ovetandes tills man får provsvaren från fvp...

• Madeleiiiine

Sirap98: jag såg att ni fått samma markörer som vi, åh Gud så underbart att ni fick en frisk liten son :) jag har inte gjort kubb då jag är 20 och min sambo är 25 och inte har någon ds i släkten så risken ska vara väldigt låg. Och som jag förstår det så är dessa soft markers ganska vanliga då dem inte säger till föräldrarna om dem bara hittar en. Och jag försöker att inte vara så orolig då läkaren sa att vi bara hade 0.5% chans att något va fel. Dock valde vi att göra fvp för att vara säkra på en frisk bebis resten av graviditeten :) men det är så skönt att läsa om att det oftast slutar bra!

Kampan: vad skönt Att ni fick ett bra resultat! Men får man alltid en snabb analys vid fvp och en fullständig analys? Eller måste man be om en snabb också för att få det? Hur kändes det att göra fvp, ont? Obehagligt? Nojjit för mf osv? Nu vart det många frågor :P men jag försöker verkligen att tänka positivt och inte ta ut någon överdriven oro innan man får svaret svart på vitt!!

• Madeleiiiine

Sned:

Åh hoppas ni får bra resultat, håller tummarna!! Jag gjorde fvp en vecka efter mitt rul, det var obehagligt men jag kände inte alls något som gjorde ont. Vi fick vår snabb analys på dem vanligaste kromosom avvikelserna efter en enbart 2 dagar då vår läkare som tog provet även odlade det och lovade snabbt svar. Allting såg tack och lov bra ut!! Jag vet hur fruktansvärt jobbigt det är att vänta på svar, men det är så värt det men fina resultat! :)

• Madeleiiiine

Maligi
    Förstår precis hur du känner, väntan är hemsk! Jag hade inte riktigt samma "markörer" som er lilla har. Min tjej hade en stor vit fläck på hjärtat som kallades för golfboll och cystor i hjärnan på mitt rul! Vi blev erbjudna att göra fvp och det visade sig att barnet inte hade några kromosomsvikelser, ut kom en friskt liten flicka! Har ni blivit erbjudna fvp? Försök prata igenom hur no vill göra om det visar sig vara något fel. Men jag hoppas och håller mina tummar för att det inte är någon avvikelse på eran bebbe, styrkekram!

• Madeleiiiine

Förstår att det är jobbigt! Jag hoppas det ordnar till sig självt med tiden! Ok, ja nä fvp är ju en liten risk, men så "skönt" att ni ändå har en sådan lite risk ändå. Jag håller mina tummar nu för er, att allt kommer gå bra. Du för gärna uppdatera här när du får veta mer om du vill och orkar!

Svar på tråden När UL inte är helt ok...