• sirap98

När UL inte är helt ok...

Jag läser i så många trådar om lyckade UL men vad händer om UL inte riktigt visar det man hoppas på?! Det här är en tråd för oss som varit på rul och inte gått därifrån med OK i rumpan. Det kan handla om missbildningar, hjärtfel ev diagnoser mm. Det här är en tråd för stöttning och peppning en tråd där vi följer varann fram till mål dvs bebis Jag väntar en underbar pojke i maj och rul kom det fram två markörer som ökade risken för Downs syndrom, blev ledsen först eftersom man tror att man ska gå leende från UL med besked om ett friskt barn. Vi blev erbjudna fvp men eftersom det inte ändrar ngt så tackade vi nej, skulle ALDRIG kunna ta bort prinsen jag känt i flera veckor. Så nu väntar veckor av ovisshet och flera UL längs vägen för att se om det kommer tillkomma mer som tyder på ds. Med el utan ds så är han lika älskad och välkommen vår prins

• Svar på tråden När UL inte är helt ok...
  • sirap98

Min pojke har cystor i hjärnan och en förkalkning i hjärtat men det är inget som påverkar varken funktion el utveckling utan är bara markörer och kommer dessutom försvinna.

Vad gör du om fvp är ett negativt besked? Vilken v är du i? När har ni nästa UL?

• sirap98

Vad kul att så många vill dela med sig av sina erfarenheter

Ni som hade cystor på UL, var det bara det? Min läkare sa att om det bara var en markör så brukade fe inte ens berätta det men nu hade ju min prins två markörer.

Håller tummen mymling, inga påhopp från mig heller alla måste göra det som känns rätt för dem,

Twomore, tummen hålls att allt är i ordning.

Jag har nästa UL 30/1 både ser fram emot att se prinsen men är nervös att fler saker tillkommit men tar en dag i taget och känner mig tillfreds med det just nu

• sirap98

Tindistar: jag resonerar som du, kan inte tänka mig att ta bort ett så stort barn därför valde vi bort fvp. Hur går ni vidare, fler UL?

• sirap98

Anledningen att vi valde bort fvp var att risken för MF var större än ds och vår läkare avrådde oss om vi ändå ville behålla. Jag förbereder mig ändå genom att läsa på, prata med andra och vi kommer följas med många UL hela graviditeten för att se om det tillkommer fler saker som tyder på ds.

Ds barn är supersöta, har även jobbat med flera med ds och det är underbara ungar

• sirap98

Lullbubb: förstår att det blev jobbigt, vad kan det innebära? Håller tummen för dig att allt går bra, vi ska på UL om ca 3 v så här kan vi följas åt

• sirap98

Men då talar det ju iaf för att det finns ngt att göra men jag förstår absolut din oro. Jag är som du vill läsa allt och gärna solskenshistorier har t ex skrivit en del i en ds-tråd här på fl och man blir så glad att läsa om alla dessa Goa ungar och att få en pojke med just ds känns inte som ngn tragedi utan mer en utmaning och att få kliva in i en annorlunda men fantastisk värld!

Svar på tråden När UL inte är helt ok...