Inlägg från: morsaigen |Visa alla inlägg
  • morsaigen

När UL inte är helt ok...

Jag kom just hem från RUL (i v. 17+5) med beskedet att Fnulans ena fot är gravt inåtvinklad/snedställd. Resten såg bra ut, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig för att detta är EN sak av flera. Är det bara foten som är invriden går det säkert att ordna efter födelsen, men tänk om detta bara är ett symtom på något större, en kromosomavvikelse? Jag har gjort rutin-moderkaksprov (pga min ålder) och därmed är ju trisomi 13 och 18 och 21 uteslutna, men det finns ju så många andra!!! Orolig och ledsen blev jag iaf. Sen är det ju heller inte kul att jag inte känner bebisen ALLS, trots att jag är så långt gången och trots att det är andra barnet. Fick bekräftat idag att moderkakan låg i framvägg, men iallafall........ Det spär ju i nuläget bara på min oro att något är på tok.

• morsaigen

Tack InsaneJane, hoppas att det är så som du säger. Men helt nojjig blev jag iaf. På måndag ska vi tillbaks - nytt ultraljud med en läkare denna gång. Håll tummarna.

• morsaigen

SaJoH - om du bor någotsånär nära Stockholm skulle jag rekommendera att du försöker få remiss till Ultragyn för FVP. Proffsigare läkare kan du inte få.

Ziroz - vilken vecka......

För oss blev det aldrig nåt 2:a FVP. Istället gjorde vi ännu ett mkt grundligt ultraljud (det 3:e), och när allt såg bra ur (ja, så när som på att flickan har klumpfot då...) så avstod vi. Nu är det bara att vänta och hoppas på att det inte är ytterligare nåt knas med vår tös. Styrkekramar till er alla!!

• morsaigen

Härligt SaJoh! Grattis! Jag har nu ställt in mig på ett barn med klumpfot och ber till alla högre makter att det är det enda "felet".
    BF 24/6, men lär bli smittad runt 18/6. Festligt att vi är tre som ligger så nära varann

Svar på tråden När UL inte är helt ok...